Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 19:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem

På grund af en klage fra en løbsdeltager i 4*4 klassen fik den to motorede Toyota ikke lov til at køre i nogen klasse. Denne klage blev begrundet med at bilen ikke kunne synes... DHB´s ledelse valgte som bekendt derfor at diskvavilicerer bilen.

Reelt vil måske kun 5-10 biler til DHB kunne gå direkte igennem et KORREKT syn... Klagerens bil kan HELLER ikke synes KORREKT!!! Spørgsmålet er vel så HVOR ulovlig en bil må være for at kunne deltage! Da reglerne til DHB ikke omtaler dette var det absolut skandaløst at toyotaen blev disket - Og bemærk samtidig at den eneste grund til at det rent faktisk endte SÅ galt var fordi den uden konkurense ville have vundet!!! Denne bil var plasens HURTIGSTE med en til på 10.82. kun overgået af de to dragrace biler.

Hvis man samtidig kender lidt til de danske regler så ved man at INTET tuning er ulovligt, man skal blot dokumenterer en række ting afhængig af ombygning og årgang. Om denne dokumentation på toyotaen reelt kan skaffes er nok tvivlsomt, ja næsten åbenlyst. Men anderledes åbenlyst er det ikke at de andre hurtige biler heller ikke kan fremskaffe denne dokumentation!
Vi ved godt hvem der har klaget og vi ved godt at klagerens bil i 4*4 klassen juridisk set er nøjagtig lige så "ulovlig" og Usynet som toyotaen! Du skulle satme skamme dig lige som ledelsen burde det! SKANDALØST!!!

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

jeg var også forundret over dette, hvis jeg var ejer af den diskede toyota ville jeg være mere end forundret, jeg ville være rasende, alt den tid og alle de penge der er gået i den bil må anses som delvist spildte, jeg ville være pissed!

Titel:
Mester Medlem

Spildt syntes jeg nu ikke det er... Han jordede Niclas i supraen - noget af en bedreft!

Der var flere andre kører som overvejede at trække sig ud af løbet i sympati!!!

v/h christian

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

DELVIS spildt skrev jeg, man er vel pænt bitter hvis man bygger bilen til dhb og så ikke må være med!

Titel:
Mester Medlem

Nu er bilen ikke bygget til DHB alene... Men jeg ved hvad du mener. Tror nu nok at publikum i deres hoveder kronede ham af lige vel. Men det officielle sejer ville da have været sjovere.

v/h christian

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Blev vinderen ikke den amrikaner med dragdæk og på metanol ?? som egentligt også er ulovligt at bruge ...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Ang den sorte trans am som vandt, så har han ikke haft kørt på alm benzin fra normal stander som reglerne forskriver, det ku tydligt lugtes når man gik bag den + at der må også være blevet brugt lattergas, det var i hvertifald monteret og de tider han kørte var ca de samme som når han køre rigtig dragrace. Så man kan åbenbart godt køre med lattergas selv om reglerne forskriver at det må man ikke. Så Vmax var ikke gode til at overholde de regler som de selv har sat. Det med benzinen, de havde ikke noget måle udstyr til og måle det med, så hvorfor bruge den regle.

Men det forløb noget bedre end sidste år, så den ros skal de sku have og det var da også fedt og se alle de fede biler :lol:

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okey så er det ikke kun mig der har fået den ide om at den der vandt ikke var lovlig ...

Lige for at bevise de folk der skulle tjekke bilerne til teknisk kontrol fatter brille...
Da en af mine venner kørte der op så troede de at han brugte NOS... Det viste sig så det var pga hans BOV var forkromet så de troede noget NOS halløj :shock: Hvad er det lige der sker for dem hehe ...

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
he he, ja sådan er det jo narko, krom = NOS :lol: velkommen til i øvrigt

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hehe tak Yugo ...

Og KN Filter = Turbo hvis det står til lokal betjenten på striben i KBH ... Per Hansen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time