Panz skrev:
Martin R skrev:
Panz skrev:
Martin R skrev:
Panz skrev:
Hey...
Stod og spekulerede lidt på, 90+hk golf3, lige lidt ændringer til en 120+ hk.
Er den for tung til det i forhold til andre biler?
Lidt ændring får du ikk 30hk, men en knast, bearbejdet top, banan og 2-2½" udstødning måske, men så er du os blevet 15-20K fattigere..
Det er slet ikk billigt at tune denne moter, jeg ville vælge den i en 2,0 (115hk) istedet og tune den til 130-140 or so..
G3eren vejer fra 1000 op til 1200 alt efter moter og udstyr og årgang...
Det vil sige at det er en dyr bil at tune, også pga den er rimlig tung ik?
Hva med en Peut Rallye, er den lettere og kan man få den til at køre alt for stærkt?
Hmm du sammenligner vidt forskellige biler, en G3 kan du sammenligne med en pug 306, og en 106 med en polo 3...
Monopoint 90hk'eren er en djævel og tune og det koster..
Men tuning har aldrig været billigt hvis du vil hive en del ud af en moter..
Ej det er rigtigt, den er feset ind :0).
Hvis man tager 306 vs. G3, ville 306 så være "billigst" at tune og vejer den mindre end G3?
Mht. 106 Rallye, kan man ikke godt få noget ud af den?
(sorry alle de spørgsmål, men det er vel det er forum bl.a. er til ik)
Hvis du er interresseret i pug 106 Ral, så forhør dig på hispeed.dk, de elsker de biler, du får ikk mig til at være fortaler for de skod biler
100hk eller i den omegn har de motere, du har allerede en hurtig bil der, men alt kan tunes..
Hvis du derimod søger en hurtig vw i samme stil, er det polo 3 G40 du skal kigge på, den har 113hk standard, men en dum Glader skal renoveres med tiden, men den trækker for vildt, så du skal holde godt fat i rattet i sving, ellers lander du i grøften..