Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 jun 2025, 11:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Jeg tror at de måske har tænkt sig at checke de biler der vinder klasserne for tilsætningsstoffer osv. fordi du har helt ret i at det bestemt ikke er noget der sådan bare lige kan gøres.

Endnu engang er jeg helt enig i hvad HenrikGM skriver, fordi elten skal de regler håndhæves 100% eller slet ikke. Dem der vinder mest på det på den måde det er i øjeblikket er dem der måske lige bøjer reglerne en ekstra gang, eller er klar over hvilke ting hvor man kan se lidt lettere på reglerne end andre steder. Og tilbage er så dem som vælger at følge reglerne det bedste de har lært, og der er stor chance for at det er disse der for baghjul.

Men lad os nu se hvordan det går med DHB i år og så må vi jo rette henvendelse til Vmax hvis der er noget vi syntes der bør ændres til næste gang at der afholdes DHB. Ikke fordi de nødvendigvis vil rette sig efter det, men man kan jo i det mindste gøre dem opmærksom på det, så har man da gjort hvad man kan.

mvh Jesper

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
jeg er helt enig med, at mange af de biler der deltager ikke kan synes. nogle af de amerikanere der var med sidste år kørte på gas/ether.... det kan så tydeligt lugtes, ellers er der heller ingen grund til at have dunke med færdigblandet bens med ind på pladsen. derudover får du heller ikke et 125mm ventilationsrør uden nogen potter overhovedet godkendt til syn.

2 motorer kan sikkert godt synes og godkendes, men det står med 1000% garanti på reg attest og tar nogen tid at få det godkendt.

men kør en standard bil til syn, så har du to år til at bygge den om ogkøre til løb... hvis bilen er gammel nok har du 8 år, ses ved amerikanerne. derefter er bilen alligevel ødelagt...

det eneste det kræver er folk med ben i næsen til at "SLADRE" og holde sammen når lortet begynder at brænde.

HC - fiero 2.8 turbo, ses i vandel

Titel:
jeg er helt enig med, at mange af de biler der deltager ikke kan synes. nogle af de amerikanere der var med sidste år kørte på gas/ether.... det kan så tydeligt lugtes, ellers er der heller ingen grund til at have dunke med færdigblandet bens med ind på pladsen. derudover får du heller ikke et 125mm ventilationsrør uden nogen potter overhovedet godkendt til syn.

2 motorer kan sikkert godt synes og godkendes, men det står med 1000% garanti på reg attest og tar nogen tid at få det godkendt.

men kør en standard bil til syn, så har du to år til at bygge den om ogkøre til løb... hvis bilen er gammel nok har du 8 år, ses ved amerikanerne. derefter er bilen alligevel ødelagt...

det eneste det kræver er folk med ben i næsen til at "SLADRE" og holde sammen når lortet begynder at brænde.

HC - fiero 2.8 turbo, ses i vandel

Titel:

HC - fiero 2.8 v6 turbo

Titel:
gas/ether.....kan tydelig lugtes...jo jo endelig har vi en der har styr på tingene.....det bliver nok ham der vinder DHB.....

Titel: pontiacfiero
hvis du var der sidste år og ikke kunne lugte at ham i elcamino'en IKKE kun kørte på standerbens så har du ingen lygtesans, gas er noget andet det kan ses hvis monteret, og som regel kan man se når der blir åbnet for det, bare spørg ham der tog en toppakning til første løb 2004. det skyldtes lidt spray.

jeg kan da være ærlig og sige at min bil blev synet som den står og deltager til dhb, alle 3 gange den er blevet synet i DK. nogen betaler får det... kald mig bare dum, MEN jeg er fair.

den næste jeg har holdene herhjemme får lige monteret 2 cyl mere. 4.9V8 med kun 200HK og et rødt felt der ligger under 6000 RPM, men den bliver hurtig pga det mange ser bort fra nemlig moment,
først når jeg har råd til at betale afgiften og fået den godkendt, hvilket jeg nok skal få, kommer den ud at køre...

Titel:
Mester Medlem

endelig en der er FAIR (er det ikke en forsikring?) OG HEMMELIG! LOVLIGE BILER TIL DHB..... nogen nye forslag? RONNIE?? MVH. søren

Titel: pontiacfiero
det er mig der kommer i en pontiac fiero, sorry glemte åbenbart lige at skrive hvem jeg er...

hvor svært er det lige at få en bil til at køre hurtig, det er nemt nok, men at gøre det lovligt er dyrt. jeg er blevet anbefalet at puste 75hk gas oveni, men gidder ikke. indrømmer det ville være sjovt, men den holder bare ikke. vil hellere bygge noget der altid virker og holder.

er ved at overveje en 3.8 kompressor i stedet for den 4.9 v8, da der kan fås alt til den motor. der er en der allerede er ved at bryde ned i 10,x sec 1/4mile, UDEN gas og på standerbens, det er da noget sjovere. han har samme holdning som mig. se mere på www.fierox.com hvis nogen skulle have nogen interesse.

jeg er ikke sur over det, men er enig med nogen i at de der ikke er lovlige gadebiler, bare burde køre i en klasse for sig selv, eller lade være med at bruge gas og octanboost. det andet kan man godt se lidt gennem fingrene med. :)

no hard feelings
ses måske i morgen aften... mvh HC

Titel:
Mester Medlem

Octanboost!!!!!

Hvad pokker skulle der dog være galt i at bruge det????
Forklaring udbedes!

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ikast, verdens navle
står i reglerne : ingen tilsætningstoffer til bensin=standartbensin!!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time