HellRaizher skrev:
Hej
Da jeg har i tankerne at købe en Citroen Xantia har jeg lige et par spørgsmål om den.
Er alle Xantia'er galvaniseret?
Er Citroen Xantia'ens automatgear kasse noget værd, kan den holde?
(Har nemli en svaghed for automatgear)
Har både 1.8 og 2.0 liters motorene multipoint injection?
Er der noget at være ekstra opmærksom på med hensyn til den hydrauliske undervogn?
Kan alle Xantia'er stilles i "sport" indstilling, eller er det kun Activa'en?
Hvor ligger Citroen prismæssigt i reservedele?
Er der noget man skal kigge efter når man køber en?
(Her tænker jeg på hvad som helst)
Jeg tror det var det, jeg håber der er nogen som ved lidt om det...

Tjaa. nogle af tingene kan jeg svare på.
Det er kun activa'en der har den indstilling, både 1,8 og 2,0 køre med multipoint.
Hvis den er fra 1993-94 kan den have et prob. med et hyd. rør til h. forhjul. (det er som regl blevet ændret), ud over det køre den m. 1 kreds pumpe, hvor de nyerer har 2 kreds.
Eks. koster Gas kugler ca. 200,- stk.
På activa mener jeg der er 8
Så vit jeg ved er de alle galv.
Jeg syntes ikke de er spec. dyre i stumper i forhold til så meget andet!
Nogle modeller kan bruge en del olie, har dog ikk selv oplevet det
håber det ku' hjælpe
Mvh. Martin