Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge
Så er jeg kommet et skridt videre med Hondaen, men motorstyringen hænger vi stadig lidt i problemer med.

Løsningen synes for vores vedkommende en v-tec kontroller der og kan ændre benzinmængden.

Den de fleste kender fra CMR, somjeg har fundet til langt under halv pris i udlandet: http://www.evasivemotorsports.com/merch ... dboxer-sfc

eller min favorit: http://www.apexi-usa.com/electronics_vafc.asp Denne her kan man finde en komplet monterings vejledning osv til på nettet og synes den virker mere brugervenlig. Men det kan jo også skyldes jeg ikke kan finde bruger vejledning til den anden :-)

Hvad siger i??? Er det noget der kan bruges eller er dé 8 justeringsspunkter alt for lidt?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
Citat:
Nu kører jeg selv Honda, og på min model kan man ikke ændre motorstyringen. Tvivler også på om man kan på andre modeller. Det man gør når man tuner med knaster osv. og ikke vil købe ny motorstyring, det er at man køber en chip og får kørt den ind. F.eks. hos VAE i Slagelse.

At DU ikke kan ændre motorstyrringen betyder jo ikke at MAN ikke kan !!! der er nu nok mange andre ting DU ikke kan som MAN kan. og at ændre motorstyrringen på en honda er hermed konstateret som en af dem.

Jeg har værken sprøjt eller honda (jo men kun med 2 hjul) men har læst før jeg svare i denne gruppe, og hvis du læste på det link jeg gav ville du kunne se at der er en flok nørder der har sat sig for at kunne ændre honda's motorstyrring.
Kig på dette link, http://www.pgmfi.org/twiki/bin/view/Lib ... andingMaps hvis det ikke er at ændre hondas motorstyrring så ved jeg ikke hvad det er.
Her kan du se hvorlangt de er nået med de forskellige motorstyrrings typer: http://www.pgmfi.org/twiki/bin/view/Hom ... Domination
Hvis du vil læse nørdernes målsætning, som er ganske humor fuld så kig her:

"PGMFI has as its final goal for all Honda fuel injection systems to be well understood, properly documented and able to be tuned by Daves Girlfriend. It is not PGMFI's goal to turn everyone into a rocket scientist, but instead to make ECU tuning more accessible. "

Hvis de bliver helt færdige kan det være selv DU kan ændre motorstyringen i ALLE Honda'er.

Så vidt jeg kan dømme udfra det viste fuel map så er der bedre opløsning i hondas motorstyrring end i de andre systemer som NMB1022 har haft kigget på og prisen ?? tja tid og viden. for mig at se en win/win situation.
Men jeg må da indrømme at jeg ville savne den lækre sag som NMB1022 viste på det sidste link den er bare NICE :) Bare husk på at blå lysdioder værken giver i toppen eller bunden.

Til sidst kommer der jo som altid at skidtet skal justeres rigtigt men det er vel en anden sag.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jeps det er en kanon side, men da det ikke er min egen bil vil jeg ikke eksperimentere på den, nærmere tilføje lidt. Det blå lys er bare et + ;-)

Hvis man godt kan li selv at rode med tingene er det www.hondata.com også meget skæg.

Det er rigtigt at der ikke er så mange forskellige indstillinger på de viste links, men efter hva jeg kan læse mig frem til er det ikke en helt dum ide at bruge den. Når man ikke selv vil rode i boksen og risikere at bilen ikke starter næste dag er sådan et "tilskuds" snydesystem ikke ringe. Der er trods alt kun 10 ledninger at rode med

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
Jep ved godt der er overkill i din situation, det sagde jeg også første gang, kan bare ikke lide når folk siger jeg giver forkerte oplysninger.

Det første system så da også rimeligt ud i pris, og sandsynligvis alt rigeligt.
Held og lykke med det videre forløb, lad os høre hvad i vælger.

Allan

Titel:
Det kan godt være at der sidder nogle hajer et eller andet sted, som kan gå ind og ændre i styringen. Nu kører jeg selv Turbo Honda, og jeg har fået at vide at det ikke kan lade sig gøre. EFI skulle være sagen. Vi er vidst lidt uenige på dette punkt

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det kan lade sig gøre at tryklade hondaen ved at ændre original styreboksen. Se på hondata.com, der er nogen lækre indbygnings kit der ikke koster mere end et par hundrede dollars.

Mac> Det er kanon at komme med links, dem kan jeg jo bruge en anden gang. Tror vi går efter den med de blå dioder :-) da den har 8 indstillinger før v-tec og 8 efter. Den første har kun 8 i alt.

Titel:
Nu snakkede jeg uden at bruge andre systemer som f.eks. Hondata. Der er så heller ikke særlig mange i DK, der kan programmere Hondata:-)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Så har vi fået lagt knasterne i men nu mangler vi styrringen. Den kan over hovedet ikke stå i tomgang og har nogle pænt store huller i trækket, men når den rammer 6500rpm går der en djævel op i den (lidt sent dog). Planen var stadig apexi's v-tec controller, men så var det vi kom til at snakke om piggybag smt6'eren. Er det noget der kan komme til at virke lige så godt (eller bedre) som apexi'en og kan den styre v-tec??

Titel:
Er Apexi'en også motorstyring eller er det kun VTEC'en den styrer? Jeg er ikke helt inde i det der NA tun. Men jeg synes at du burde oprette dig som webbruger på HKD og skrive derinde. Der er et utal af folk, der har rodet med knaster og ændring af VTEC punkt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time