Jeg skal se om jeg kan fatte mig i korthed, men det bliver nok umuligt! Bilen er en Opel Kadett med en 2.0 16v ( Gamle C20XE) som er bygget om til en 16v turbo motor ( alle dele fra en Calibra Turbo) Når min olietemperatur bliver over 90° og jeg kører over 3000 omdr. mister jeg ifølge mit LCD-display en gul klods ( Ca. 1 bar.) og det har den aldrig gjort før. Problemet startede efter at jeg skiftede den store pakning ind imod blokken til oliepumpen. Nu har jeg imidlertid købt en ny pumpe og monteret den. Jeg har haft pumpen skruet af 4 gange og lortet taber stadig trykket. hvis jeg holder på mister den sågar 2 gule klodser. Når motoren så kommer under 3000 omdr. giver den fuld olietryk igen?? ALLE de andre dele( stempler osv.) har kun kørt 18000 km. Jeg er 120% sikker på at det ikke er oliesugerøret som er utæt da den har fået en ny O-ring hver gang + flydende pakning. Problemerne startede efter at jeg skiftede den dumme pakning. Den var egentlig ikke utæt med svedte bare lidt. Jeg ville kun være flink og det var så takken. Er der nogen af jer som roder med Opel 16v. Når jeg starte på kold motor har den olietryk med det samme ( ca. 1 sek.), så den vil jeg betegne som normalt. Olie er en Castrol 10 w 60 og den har jeg altid kørt på ( anbefalet af EDS i Tyskland) Nogle forslag? Der er inge utætheder,oliedryp,olieforbrug,vand i olie,olie i vand el. lign Mvh. Flemming
|