Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 21:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
det er dog en kammerats yugo med turbo, men ja det var fin stil i køge... hvor skidt skal en journalist være for at citere 300 hk ved siden af det han fik at vide? eller 200 % for meget? damn en latterlig stodder!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

LANGT de fleste gange er det teknikken og projektet i sig selv der drager folk til tuning, ikke drømmen om at køre stærkt bag efter!!! Skarpe knaser og bananmanifolds tuning er dog en undtagelse...

Jeg vil ikke mene at folk med tunede biler i dagligdagens transport situation, som vi jo diskuterer, generalt kører stærkere end en tilsvarende person i en standart bil... Tror endda at mange kører mere eksemplarisk. Ved fra mig selv at jeg kørte mere rådent før min tuning.

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Hej Havner det er måske alderen der trykker :lol:
Jeg vil tildels ret efter at have ofret et 4 cifret beløb, og x antal timer, bliver man lidt mere konservativ i sin kørsel. Specielt hvis den forrige sprang i luften pga. manglende viden :oops:
Mht at overtræde hastig hederne på motorvejen sker det meget sjældent.
Hvorimod et hvert sving på landevejen med en anbefalet hastighed, får mig til at holde de lovbefalede 80 km/t igennem disse, hvis forholdende er til det.
200+ på motorvejen er røvsygt !!!
En hastig hed på mellem 80-120 på småveje er meget sjovere, men igen kun hvor forholdende indbyder til det.
Jeg ved godt at det er politisk ukorrekt at skrive dette, men jeg er blevet meget træt af alle de 100 km/t bilister på 110 kmT motorvejene, der er kommet efter at man kan kører 130 på udvalgte strækninger.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hej

Morten VJ

Citat:
En hastighed på mellem 80-120 på småveje er meget sjovere...

Så er du måske lige som ham her "Volvo Brian" :lol: :mrgreen:

http://www.alutech.se/filmer/dumpljud.WMV

Hilsen D

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
0-100 skrev:
Hej

Morten VJ

Citat:
En hastighed på mellem 80-120 på småveje er meget sjovere...

Så er du måske lige som ham her "Volvo Brian" :lol: :mrgreen:

http://www.alutech.se/filmer/dumpljud.WMV

Hilsen D

LOL
Nej det er alt for dyrt i bagdæk og transmissionsdele :evil:
Volvoen går kun sidelæns ved for kraftig accelration i vådt/fedtet føre.
Og det er kun når der holder en brian type i fars bil ved siden af 8)
Pt går den kun sidelæns hvis en stor Scania skubbede den pga. brændt kobling.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Minilars skrev:
transit far... du er imod at køre forstærk.. ..

Det er jo netop det....
Hvornår kører man for stærkt????
Er loven vejledende???
Behøver man at bruge sit blinklys, hvis man er alene i vejkrydset???

Egentlig tror jeg at vi er temmeligt enige, men du formulerer dig lidt skidt, set fra min side.
Kommer du til DHB i Vandel, så vil jeg da gerne byde på en grillbøf, hvis ellers mine egne projekter giver mulighed for det!!

Ellers må vi da bare "bokses ved" en anden gang :wink:

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
0-100 skrev:
Hej!

Den eneste måde Transitfar kan lave en brænder er hvis hans dæk smøres med konsistensfedt !!!. :mrgreen: :mrgreen:

Hilsen D

Det er desværre næsten fuldstændig rigtigt.....
Og derfor behøver du jo ikke at gå "off-line", det er nok at jeg selv er træt af det... :cry: :cry:
Men jeg lavede da lidt hjulspin ude i min grusbelagte gårdsplads forleden morgen... :lol: :lol:

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
Citat:
Men jeg lavede da lidt hjulspin ude i min grusbelagte gårdsplads forleden morgen...

Mand... hvis du ønkser hjulspin, så skulle du skaffe dig nogle "hollywood dæk", som jeg havde på den gamle nissan... dækkende begyndte at skrige, hvis man tog et sving med 30 km/t... Mand....det var tider....

Mener det var 4 dæk for under en tusse... og DE dæk kunne lave hjulspind og det var ikke fordi der var meget guff i den gamle sunny coupe...

Med sådanne dæk lære man også at holde farten...ellers ryger man af vejen... såre simpelt.... :shock:

MVH Gummispoiler

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Nordvestsjælland
Yugo Turbo skrev:
jo det ville være effektivt til at folk kiggede mere på nålen end på vejen

jeg må indrømme at jeg bruger meget af tiden på at kigge på om nålen bevæger sig op eller ned idet jeg ikke vil have en bøde, men gerne vil køre hurtigere end man må. Det resulterer i at jeg altis ligger liiige på grænsen af at køre for stærkt (dog kun 1-3km/t) og at jeg ingen bøder har fået endnu...

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Nordvestsjælland
hYe skrev:
Efteruddannelse gavner sku engang imellem.

Min HELT KLARE holdning er at man burde sende folk op til køreprøve hvert andet år. Man indførte det periodiske syn pga at uheldene sker fordi bilerne er i uforsvarlig stand... det tror jeg ikke på. Jeg tror på at man i mange af tilfældene kan henlede skylden på føreren, fordi han/hun ikke har opført sig korrekt på vejen eller har glemt at kontrollere bilen forsvarligt. Hver eneste dag ser jeg folk der kører på en ukorrekt måde og hvis vi indførte at folk skulle til "periodisk køreprøve" ville RIGTIG mange blive sorteret fra landevejene. Man kan jo sige at det ikke bør høre sig til at folk der har kørt i mange år skal have lov til at køre på vejene, hvis de ikke kan bestå den køreprøve som alle nye skal igennem. På den måde ville folk som kommer i DK's værste bilist blive sorteret fra og dermed ville mange fjolser blive smidt væk fra vejene...

ps: For lige at give folk et hint om at jeg ikke går rundt med glorie på, så kører jeg selv i en vogn med over 250hk og synes bestemt det er sjovt at fyre den af på de små landeveje... når pladsen er der til det

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time