Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 21:04

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 maj 2004, 23:11 
hey. jeg har et lille problem. jeg har hørt at man ikke kan chiptune en escort af overnævnte model. som såh gør det nær umuligt at turbo tune den jooh med en pæn efekt kurve. ;( er der nogen der har efaringer med escorter & turboer... (ud over cosworth self... som født med turbo) og hvad en standard gearkasse kan holde til før at den spytter tandhjul ud i hånden på dig ;) jeg r nemlig blevet tilbudt noget turbo sæt til en escort. og nu r spørgsmålet om det r værd at rode med... som det sikkert r HVIS at man kan chiptune den... :)

-=DASQ=-

Tuning R Også Et Håndværk.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2004, 23:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2004, 18:52
Indlæg: 192
Geografisk sted: Sjælland
hejsa jeg sku høre hvormeget den tilbud du har fået lød på. jeg har også en escort mk 5 1,6 turbo...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2004, 10:50 
det er så 2 forskellige motorer i snakker om


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2004, 12:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Glem at få den originale ECU til at håndtere din turbo.

Hvis du kun vil køre med lavt tryk (0,5 bar ?) så er en piggy-back den letteste løsning.
Lad den originale ECU køre som den gør nu og lad en tilskuds-ECU styre det ekstra benzin din motor har brug for under tryk.

Eller....
Du river ledningerne af din ECU og monterer en fuldt justerbar fætter istedet. Her er en mulighed jo MegaSquirt - Såvidt jeg ved har de fået styr på wasted-spark tænding vha. EDIS modulet. Tag en snak med HenrikGM om MS. Han ved hvad han snakker om.

Mvh
Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2004, 18:44 
oki. takRR for hjælpen. men hvad koster sådan en MS fætter.? og jeg skal gi ca 5000 (i Arbejde, Jeg r tømrer :D...)med div. slanger og rør + en fiesta Turbo manifold. som passer på en escort. da det r den samme motor men jeg ville gerne høre mere om sådan en megasquirt fætter. pris osv.

-=DASQ=-

tuning r Også Et Håndværk..


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2004, 20:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Øøøøh.

Escort Mk5 har altså en Zetech motor, hvor Fiesta RST har en CVH.
De passer ikke manifolds sammen. Portene sidder godt nok korrekt, men pinboltene sidder de forkerte steder.

Check nu lige, at det kit passer på din top, før du køber.

Mvh
Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2004, 18:14 
i know. :) eller tak for infoen. :)


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team