Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 23:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 02 maj 2004, 21:38 
Hvordan gør jeg det..
Min opsætning:
Toyota 4age motor
kompresionsforhold 8,9:1
Specialt plentium indsugningskammer
276graders schrick knaster.
T03-T04 hybrid turbo.
4x365cc dyser med 3bar.

Jeg er nemlig rimlig ny i det her, og forstår desværre ikke det store engelsk.. har en masse datalog hvis det hjælper.
Har prøvet og køre ind efter at smide den i 4 gear og så køre de forskellige tryg mens den datalogger og så kigge om den mangler benzin, men jeg syntes ikke det hjælper og sætte blandingen op, det ændre ikke på udslaget af lambdasonden.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 02 maj 2004, 22:20 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
RollaGTi skrev:
Hvordan gør jeg det..
Min opsætning:
Toyota 4age motor
kompresionsforhold 8,9:1
Specialt plentium indsugningskammer
276graders schrick knaster.
T03-T04 hybrid turbo.
4x365cc dyser med 3bar.

Jeg er nemlig rimlig ny i det her, og forstår desværre ikke det store engelsk.. har en masse datalog hvis det hjælper.
Har prøvet og køre ind efter at smide den i 4 gear og så køre de forskellige tryg mens den datalogger og så kigge om den mangler benzin, men jeg syntes ikke det hjælper og sætte blandingen op, det ændre ikke på udslaget af lambdasonden.



Som jeg har fortalt dig pr. tlf, så er du stadig velkommen til at sende et par log til mig. :shock:

Hvis du ikke kan flytte målingen på din lambdasonde så er pumpen enten i max og kan ikke give mere ellers er din lambdasonde defekt eller forkert forbundet.

Det plejer ikke være noget problem at køre bilen så magert at den intet vil, eller for den sags skyld drukne den totalt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2004, 22:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
En Nb lambdasensor giver ikke et korrekt udtryk for det blandingsforhold der er udover lambda 1. og vi snakker om maks 0,3 volts måleområde af 1 volt til at måle en fed blanding, der er også lige den ting at den er meget temperaturfølsom, har set diagrammer hvor den varierer 0,2v i spænding alt efter temperatur.
Det ser ud som det er en meget stor turbo til meget små dyser, hvad er dit ladetryk, og har du tændingsbanken :?:
Men du må gerne sende mig nogle logs, med tilhørende opsætninger. Da jeg gerne ville bilve klogere på min opsætning, og evnt kunne give nogle råd.
Kører pt trykløst da min kobling er brændt af. kunne ikke holde til 0,9 bar i overtryk :evil:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel: lidt datalogs
Indlæg: 02 maj 2004, 22:32 
Okay, jeg vil bare ikke presse mig sådan på. men er lidt logs og en ve tabel jeg har smidt ud på en side:

http://megasquirt.0catch.com/megasquirt ... tregen.xls
http://megasquirt.0catch.com/megasquirt ... %20per.xls
http://megasquirt.0catch.com/megasquirt ... %20mcd.xls
http://megasquirt.0catch.com/megasquirt ... %20mcd.xls
http://megasquirt.0catch.com/megasquirt ... 2-5-04.vex
http://megasquirt.0catch.com/megasquirt ... 2030-4.xls
http://megasquirt.0catch.com/megasquirt/80kpa.xls
http://megasquirt.0catch.com/megasquirt/75kpa.xls
http://megasquirt.0catch.com/megasquirt/60kpa5.xls
http://megasquirt.0catch.com/megasquirt/60kpa4.xls
http://megasquirt.0catch.com/megasquirt/60kpa3.xls
http://megasquirt.0catch.com/megasquirt/60kpa2.xls
http://megasquirt.0catch.com/megasquirt/60kpa.xls
http://megasquirt.0catch.com/megasquirt/50kpa.xls
http://megasquirt.0catch.com/megasquirt/100kpa.xls

Ser de ikke helt forkerte ud ?


Top
  
 
 Titel: Ladetryk
Indlæg: 02 maj 2004, 22:35 
Jeg skal op og køre med 0,7-0,8 bars tryk. hvis dyserne kan følge med til det.. ellers bare hvad de ca kan være med til.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2004, 22:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jo jeg er blevet nægtet adgang prøv at sende en mail.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel: Ms
Indlæg: 02 maj 2004, 22:38 
og den tændingsbanker ikke.. Jeg har en blandingsmåler ( oxygen måler) fra turbo motor, og den står i det grønne område.. Der er 6 røde,2 grønne og 2 gule. De gule er for meget benzin, de grønne er ok blanding og de røde er jo så selvføllig mageret.


Top
  
 
 Titel: Datalogs
Indlæg: 02 maj 2004, 22:49 
er på vej i mails til henrik og morten :)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2004, 22:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
En blandings måler med 10 lysdioder og en alm opvarmet lambda sensor er ikke noget presisions instrument, men kun en meget grov vejleder til at sige om den får mere eller mindre end 14,7 dele luft til en del benzin.
Du kan stole lidt mere på logget da det viser i volt.
0,5 volt = lambda 1
og 0,7-0,9 er en rimelig sikker blanding ved fuldlast, uden at jeg vil tage ansvar for event. motorhaverier.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2004, 17:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Sjovt nok så har i samme mønster mht temperaturføleren!

Daniel, når du logger, så gør det i full log. De små logs kan ikke læses i logviewer!!

Har du hentet logviewer?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team