Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 23:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Trafikkulturmæssigt er der jo langt fra Djævleøen til fastlandet.
Statistisk set kører vi herovre væsentligt hurtigere end Jer sinker.... :lol:
Og i princippet skulle der så IKKE være en smiley til sidst ovenover, men denne her: :cry:
Trafik slår folk ihjel.
Og ja, vi overtræder alle sammen loven en "lille bitte smule".
Nogen gør det med hovedet på dets rette plads, og med opmærksomheden på passagersædet....
Andre gør det på vej til arbejde om morgenen, mobilen i den ene hånd, kaffen i kopholderen, smøgen i den anden hånd, samt notesblokken i den tredie hånd. Hastigheden er rutinemæssigt 145 Kmh, da "min bil har ABS, så jeg kan sagtens nå at stoppe", og afstanden til den forankørende er ca. 3 vognlængder.
Dejligt, at den slags får en ende nu, hvor politiets tolerance er sat til nul.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Tro det eller ej... Jeg kører faktisk ret pænt - SPECIELT i dag timerne. Jeg har endnu aldrig fået en bøde og har kørt både MC og bil i 6 år. Jeg har endda tunet min bil og jeg aner faktisk ikke hvad top hastigheden er blevet til. Også fordi jeg ikke kan nænne det overfor materiellet!

DOG skal jeg ikke gøre mig selv til en engel. Jeg har da bestmt også kørt for stærkt nu og da (mere da end nu) og vil da helt sikkert også gøre det nogle gange i fremtiden. Dog gør jeg det praktisk talt aldrig i dag timerne samt når der er andre synlige bilister på vejene... Mine skarpe udtalelser tidligere er mest myntet på minilarses formulering og ord valg der tydeligt afspejler hans holdning samt manglende respekt for andre trafikanter og myndigheder.

Citat minilars:
"De ved udemærket godt at de unge har BRUG for at der sker noget.. og helst i deres biler de selv ligger og roder med. så i stedet for at hjælpe os feks. med et længe efterspurgt sted at holde striben.. giver de mig håndjern på.. det vil medføre at jeg nok overvejer at prøve at køre fra idioterne næste gang jyderne ligger bag mig med det blå syltetøjsglas i førehuset.... "

Men HELT klart... Hvis man ikke kan overholde reglerne så må man være parart til at skulle stå til ansigt med konsekvenserne. I bedste fald en bøde og i værste fald at man kører et barn ned, hvilket efter min mening ville være ensbetydende med uoverskuelige konsekvenser!

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Problemet er jo nok bare, at en hel del unge hvalpe generelt har en masse krudt, som bare skal ud!!!
Derfor er det vigtigt, at knægtene får en reel mulighed for at prøve deres biler, og ikke mindst dem selv, af under ordentlige forhold.

Titel:
Mester Medlem

HELT ERLIGT!!! Tror du selv på at et lovligt streetrace endda så ofte som en gang om måneden vil få de unge fart glade til at lette foden lidt mere i resten af tiden??? Tror man det vil jeg mene at man er godt naiv... Undskyld, men det er sådan jeg oplever det!

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Havneren skrev:
Tror du selv på at et lovligt streetrace endda så ofte som en gang om måneden vil få de unge fart glade til at lette foden lidt mere i resten af tiden??? v/h christian

Jeg har set hvordan nogle kørte efter de havde været til DHB. Nogle troede de stadig var i Vandel og havde deltaget. Det samme vil sikkert ske hvis lignende HVALPE har været ude på striben!!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det har I begge to desværre ret i.
Det jeg mener er, at hvis de der snothvalpe VIRKELIG kunne få afløb under kontrollerede forhold, så måske.....
Og hvad ellers???

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Citat:
Havneren Skrev:
Tror du selv på at et lovligt streetrace endda så ofte som en gang om måneden vil få de unge fart glade til at lette foden lidt mere i resten af tiden??? v/h christian

Jeg har set hvordan nogle kørte efter de havde været til DHB. Nogle troede de stadig var i Vandel og havde deltaget. Det samme vil sikkert ske hvis lignende HVALPE har været ude på striben!!

Ja... Men kan man får bare 20% af dem til at nøjes med det lovlige er det bedre end ingen...
De startede med knallerter og sprænge postkasser. Nu har de biler.
De har ingen ide hvilket ansvar det er mange af dem...

PS: I og jeg skal vel også kunne race lovligt.....

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
For lige at forsvare mig selv... og sige undskyld til ham fra havnen min søn.. jeg fik kørekort mens du stadig gik med ble.. og jeg er ked af hvis du mener jeg har talt ondt om vores trafikminister.. det lyder som om der er din far.. sorry.. en anden ting... jeg er selv stort tilhænger af lovligt gaderæs.. det er godt at de ENDELIG..... ENDELIG gør noget.. al respekt til dem der stabler det på benene..

men har aldrig selv deltaget grundet min golf 1,6D der pendler til kbh hver dag.. og kører aldrig for stærkt i byerne.. ville ikke kunne leve med et liv på min somvittighed..
prøvede bare at komme af med min galde over at de fine herre der ikke fatter en bajer... vi der pendler til kbh hver dag ( ikke dem på den forkerte side at broen der burde være ensrettet ) men os fra sydsjælland der kører ind til staden hver dag. det jeg prøvede at sige er at de gode politikere nu TROR at de har gjort os en tjenest ved at sætte grænsen op...for SÅ kan vi køre stærkt... dette er jo ikke tilfældet.. for det gjorde vi jo allerede.. nu skal vi så sætte farten ned i stedet til ære for en flot politikontrol.. KUNNE DE IKKE BARE LADE OS VÆRE..

Gode julehilsener og

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Minilars skrev:
.. nu skal vi så sætte farten ned i stedet til ære for en flot politikontrol.. KUNNE DE IKKE BARE LADE OS VÆRE..

Gode julehilsener og

Kunne du ikke bare indrette dig efter landets love og regler???
Det er også sagen meget vedkommende, at du hælder væske ud af øret om din og andres alder.
Med den alder burde du jo snarere være tør bag ørerne......

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Danmark
Det er sq da latterligt med de små marginaler politiet ville give bøde efter nu, det er da til at lukke op og brække sig i !!
Næ de burde i stedet for stå inde i byen og ved skolerne og lign, men der får de jo selvfølgelig ikke lige så mange penge i statskassen.
hurra ja 130km/t på ca 55% af motorvejene, det er jo helt vildt, nooot !
farten burde være 150km/t på motorvejene, men dem som kører som snakker i mobil og lign. burde selvefølgelig få en bøde.
130km/t er en drææææbende kedelig fart når man kører meget motorvejskørsel hver eneste dag.

Det lovlig streetbane race vil hjælpe. er at folk ikke køer race på havnen og lign. hver fre/lørdag hvis prisen var lav ala 50,- og det var et par baner fordelt i hele landet, det ville selvfølgelig ikke hjælpe særligt meget på folks daglige kørsel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time