Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 22:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Hm - Jeg har lige snakket med SBI, og ifølge deres tekniske hotline medarbejder kan det ikke lade sig gøre mere (ifølge nye regler???..)...min sag er en fiesta xr2 mk2 - jeg har fundet i england - der er ilagt motor en Fiesta RS Turbo (FRST) fra en original FRST mk3 - og SBI dommen lyder på at der SKAL dokumentation på forureningen fra udstød....altså samme regler som hvis man stillede med en dansk bil....nogen der ved noget andet med sikkerhed???? :-)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Shelby 500 skrev:
Hm - Jeg har lige snakket med SBI, og ifølge deres tekniske hotline medarbejder kan det ikke lade sig gøre mere (ifølge nye regler???..)...min sag er en fiesta xr2 mk2 - jeg har fundet i england - der er ilagt motor en Fiesta RS Turbo (FRST) fra en original FRST mk3 - og SBI dommen lyder på at der SKAL dokumentation på forureningen fra udstød....altså samme regler som hvis man stillede med en dansk bil....nogen der ved noget andet med sikkerhed???? :-)

Desværre, er det sådan at formuleringen af sådan et brev er UTROLIG vigtig og afgørende for svarte man får retur.

Hvis bilen er synet og GODKENDT hvor alt er skrevet i papirerne i England så skal de også syne den i DK... Der ud over siger reglerne at hvis man bygger en bil om så den er i nøje overensstemmelse med en original model så skal det synes. Det skal desværre så bare dokumenteres hvad der præcist skal laves. Det er jo også sådan at hvis du ligger en RS Turbo motor i din XR3I så skal du altså ikke dokumenterer noget som helst foruregning fordi motoren er en fabriks motor... Dette gælder jo med mindre du her kat på din bil og ved motorskiftet fjerner den. Det må man ikke.

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Angående kit cars, så er der noget med de danske untagelses regler...
Biler kan kun indreg. i Danmark hvis de er crashtestet...
Self. efter et bestemt år og dato...
Kan ikke lige huske hvad..

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Mester Medlem

Ja... Det er noget med at det skal være den type ramme der er brugt som skal være crashtestet. Jeg tror dog der er noget grå zone i det med kitcars. Jeg skal ikke kunne sige så meget om det ud over at det bestemt kommer ind under andre regler da bilerne i det pågældende lande har fået en form for enkelt typegodkendelse... Hvilket helt sikkert er ensbetydende med andre regler.

v/h christian

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Havneren skrev:
Desværre, er det sådan at formuleringen af sådan et brev er UTROLIG vigtig og afgørende for svarte man får retur.

v/h christian

Det er der noget om.....SBI enda kan virke forvirret over deres egne regler...nogen gange...:-)

Mvt citcars, så er de tit registreret under den donorbil de er bygget over, og derved kommer man ud over crashtesten -

Titel:
Mester Medlem

Iaaaaannnejjjaaa... Er du sikker på det? Er det ikke KUN de biler hvor man kan boldte selve karossen af tror du? Det tror jeg... Som f.eks. Citroen 2CV.

v/h christian

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time