hvilken tunings måde... for mig

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

hvilken tunings måde... for mig

#1 Indlæg af fraguzz »

motoren er en fiat sohc 1580cc mono point 78hk, 129nm 2900rpm
:?
har tænkt lidt over det... hvis i skulle bruge 10k på sådan en motor, hvad ville i så... (udover at købe en anden!! lad være med at poste så)

megasquirt multipoint, er ikke med i de 10k!! men det kommer på uanset hvad!

har overvejet følgende:
modificeret topstykke fra http://jupiterfiatpower.tripod.com/
samt en knast
de mener at det med "stor holdbarhed" kan give 125hk og god newton!
og en RPM limiter overcommer!
ca 8-9k

eller måske et top stykke fra en uno turbo.. nu har jeg jo ikke ledninger at lege med mere nu da der kommer megasquirt på! så det sku ikke være et problem ... så bare køre lavtryk! 0,4 eller noget... det skulle så give ca 120hk ??
men hvad koster det så ?? og hvad arbejde er der i det??

NOS > nej vil have mine krafter hele tiden!!

og tilsidst en kompressor... men alt skal laves da der ikke findes noget til den motor!! såå det er nok udelukket!



[/b]
Diesel!
Brugeravatar
Tiis
Medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 24 dec 2003, 12:49
Geografisk sted: Hedehusene

Tiis

#2 Indlæg af Tiis »

Jeg ville helt klart vælge turbo (hver sin smag ) 8)
Den får også et bedere moment, end et modif. topstykke alene vil gi'

For 10k. uden indsprøjtning.....burde det være muligt at få fat i en turbo (eks. fra en Ford RST ),
en intercooler, manifold, samt div. olie slanger, rør..


Martin
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Re: hvilken tunings måde... for mig

#3 Indlæg af Transitfar »

fraguzz skrev:NOS > nej vil have mine krafter hele tiden!!

Nå, du kører måske KUN med klampen i bundstilling????
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Gæst

Re: hvilken tunings måde... for mig

#4 Indlæg af Gæst »

Transitfar skrev:
fraguzz skrev:NOS > nej vil have mine krafter hele tiden!!

Nå, du kører måske KUN med klampen i bundstilling????


hehe nej ik på den måde! :lol:
men vil ikke til at bruge nos ved en overhaling på motorvejen på vej til arbejde!! vil godt have overskud hele tiden.. på den måde!
0-100
Medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Geografisk sted: Storkøbenhavn

#5 Indlæg af 0-100 »

Hej Fraguzz

Hvis bare Newton viste hvor populær han ville blive!!!!. :wink:

Du må vælge :!:

Enten må du vælge at lave en sug motor el. en tryk motor.

Min personlige mening er at du skal købe en brugt kompressor.
De er set til 3-4k, kør med 0.4-0-5 bar, sænk komp., kør det ind med dit megasquirt,
så har du dine 125 HK!.

Så får du en motor som har kræfter både i de lave og høje omdr.! og
du vil holde dit budget.

Hilsen D
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#6 Indlæg af fraguzz »

0-100 skrev:Hej Fraguzz

Hvis bare Newton viste hvor populær han ville blive!!!!. :wink:

Du må vælge :!:

Enten må du vælge at lave en sug motor el. en tryk motor.

Min personlige mening er at du skal købe en brugt kompressor.
De er set til 3-4k, kør med 0.4-0-5 bar, sænk komp., kør det ind med dit megasquirt,
så har du dine 125 HK!.

Så får du en motor som har kræfter både i de lave og høje omdr.! og
du vil holde dit budget.

Hilsen D


ja det er også fint at en kompressor ik koster så meget!! men så kommer manifold, beslag og tildpasning der til osv...
er ikke smed! hvad ville sådan noget koste

feks ku jeg flytte hele topstykket fra en uno turbo over uden de store problemer da alt passer :) pånær forrør skal tildpasses så..
Senest rettet af fraguzz 28 apr 2004, 23:08, rettet i alt 1 gang.
Diesel!
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#7 Indlæg af nmb1022 »

Du behøver ikke lave manfoldene om når det er kompressor, det er remtrækket der måske kan blive den tricky del
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#8 Indlæg af fraguzz »

NMB1022 skrev:Du behøver ikke lave manfoldene om når det er kompressor, det er remtrækket der måske kan blive den tricky del


den kan vel rende med på beltet som trækker genaratoren? men pladsen?
Diesel!
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#9 Indlæg af hYe »

Og husk udstødningen.... vil væde med at hvis du piller din kat. af, så har du 10 hk på stedet..
Specielt hvis du vælger kompressor skal den af med det...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#10 Indlæg af Yugo Turbo »

og hvis du piller katten af har du vups også en bon hvis politiet/synsmanden ser det, så det er nok smartere at sætte en racerkat på! :wink: der er ikke noget effekt tab til dit brug
Brap brap brap...
Billede
Besvar