Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 21:04

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Skive
det er ikke noget problem at svejse det samme med tig, men så har man bare varmeudvidelsesforskellen mellem flangse og rør. rustfast udvider sig mere under varme en almindelig jern, men hvis man nu føre røret næsten igemmen flangsen og så svejser invendig i flangsen og enden af røret sammen burde det kunne holde, da røret vil forsøge at lave hullet i flangsen større og det kan den jo ikk, men det giver så nogle varme spændinger som jeg ikke ved hvordan vil opføre sig når de bliver kolde...

ved ikke om i blev kloger, for jeg synes ikke jeg gjorde når jeg nu lige har tænke det igemmen... :? men det supersprint har lavet holder jo så måske det er sådan det skal gøres??

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Næh, jeg blev ikke klogere....
Men til gengæld fik jeg da et par stykker til tænkeren!!!
Hvorfor er hullerne i manifolden tit en del større end boltstørrelsen berettiger til????
Hvorfor bruges der ofte kobbermøtrikker til fastspænding af manifolds???
Hvorfor er en udstødningsmanifoldpakning til en Mondeo sådan en underlig fætter, som består af tre lag stålpakning???
Det skyldes måske bare altsammen varmeudvidelseskoefficienter????

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hej Igen

Husker at flangerne var ligesom presset over rørerne og svejst
indvendigt i hullet på flange og rør, ikke udvendigt!!!.

Håber det hjælper!

Hilsen D

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Tja, det fortæller jo bare, at Supersprint ved hvad de har med at gøre... :D :D .
"Min" pladesmed fra Bosnien bruger 1 time på tilpasning og så 8 minutter på at svejse.....
Jeg selv bruger ½ time på tilpasning og derefter 2 timer på at svejse.... :x :x
Hans resultat pænere end smukt.
Min egen finish ville jeg ikke engang vise min egen blinde oldemor.... :roll:
Heller ikke, selv hun stadig var i live i dag... :wink:

Det jeg mener er:
Det er nemt at svejse.
Når bare tilpasningen, materialevalg, gasflow, og indstillinger er rigtige.... :wink:

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem

det er helt ærligt nemt at svejse disse ståltyper sammen! masser af std. udstødningsmanifolde er også lavet på den måde. vidste i at visse amerikanske fælge fra tredserne var svejset sammen af ALU og JERN? de vidste ikke at det ikke kunne lade sig gøre og de (fælgene) holder stadig!!! MVH. søren

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö, Sverige
lqs skrev:
det er helt ærligt nemt at svejse disse ståltyper sammen! masser af std. udstødningsmanifolde er også lavet på den måde. vidste i at visse amerikanske fælge fra tredserne var svejset sammen af ALU og JERN? de vidste ikke at det ikke kunne lade sig gøre og de (fælgene) holder stadig!!! MVH. søren

ALT kan lade sig gøre...
Men det er nok VILDT svært, da alu'en smelter meget hurtigere! Så man skal sørge for at få varmet mest på jernet.

Men jeg tror ikke lige det er noget jeg ville kunne håndtere!? :shock: :lol:

Titel:
Moderator

lqs skrev:

Så er de vel punktsvejst, eller rullesvejst, ikke??

Hvilke bilmodel snakker vi om?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

rullesvejst? er det når smeltebadet ruller ned i skoene?? kan ikke huske mærket, men har et stk liggende et sted. man ser dem stadig af og til til ræs eller træf. de fleste har nok været efter monteret, men tror også de sad originalt på et par modeller (personbiler USA 1960 -1970) MVH. søren

Titel:
Moderator

lqs skrev:
rullesvejst? er det når smeltebadet ruller ned i skoene?? kan ikke huske mærket, men har et stk liggende et sted. man ser dem stadig af og til til ræs eller træf. de fleste har nok været efter monteret, men tror også de sad originalt på et par modeller (personbiler USA 1960 -1970) MVH. søren

LOOL....nej, Søren. Rullesvejsning har intet at gøre med hoppende amatører. :lol:

Har du ikke et billede af de fælge?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

har intet billede. men det er noget mange US freaks kan fortælle dig om. ( disse alu/stål fælge.) hvad er rullesvejst så? MVH. søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time