Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 jun 2025, 13:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Citat:
og så pludseligt efter et par minutter går det væk igen...

@ Casper: Og hvordan ser så tændrørene ud på dette tidspunkt???
Lad være med at fokusere på een enkelt løsningsmulighed.
Det er muligt at du har antipati mod elektronisk motorstyring, men derfor kan en karburator vel blive slidt alligevel..... :wink:

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Hej transitfar, nu har den godt nok manualchoker, så det er nok næppe der den ligger, men det kan da være jeg skal prøve at fodre den med en større hoveddyse og se om det hjælper.
Tændrørerne er godt kørt til, men ikke "skadede", men jeg prøver nok at sætte de nye uoriginale rør i og ser hvad der så sker... (for man kan vel mærke/høre hvis rørerne bliver så varme at motoren pludselig laver "disel-manøvren"... eller hvad siger du Morten?)

Mvh Casper

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Det er der ingen garenti for min lillebror, brændte en gang sine by rør af på 100 km sideelektroden var forsvundet, og opdagede det først da den ikke kunne starte.
Men lytter man godt efter kan man med rimelig sikkerehed hører det, det skulde efter sigende lyde som tændingsbanken, bare meget værre.
For mig lyder det som et træt tændings modul, der skal hente kræfter efter det er blevet belastet, og ikke et tændrørs problem.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Første gang jeg er herinde.. Kom til at smide mit svar ind som en ny meddelelse.. den hedder UDSÆT.

Titel:

Hvad tryk kører du med? Det kan være du skal have motoren jsuteret ind af en som ved hvad han har med og gøre, f.eks på et rullefelt. en anden ting eer hvornår har du sidst skfitet benzinfitleret? det sidder nedenunder bilen før bagbroen lige ved benzin pumpen, skift det ud med et ganske alm benzin filter du køber på en tankstation det koster vel en 20kr og prøv så og se om det ik skulle hjælpe lidt.

Ang. tændrør kan jeg prøve og finde nummeret på de tændrør jeg har fået, jeg skulle gi 120kr stykket for tændrør til min, hvilket jeg syntes var for dyrt, jeg endte med og give for 120 for 4 istedet.

Er det et forkert tændrør du kører med f.eks et til en Renault 5 GTS vil dit tændrør smelte sammen og du vil gå i stå.

Hvor i landet er du fra?

Titel:
Hej Thomas (og andre) jeg har fundet fejlen - det Var det ski.... tændingsmodul, der var i stykker - købte et fra en Renault 5 std (ku ik finde en til en Turbo-model) og nu hugger den ikke mere (nu er dens tændingsforstillingskurve bare ikke helt optimal (og den tændingsbanker når man skruer helt op fra trykket).

Du har vel ikke sådan en liggende du er interesseret i at sælge vel?
Kommer i øvrigt fra søborg

Mvh Casper

Titel:

Hejsa, nej det har jeg ikke. Kan du ik finde et hos en hugger?

Titel:
Nej - har prøvet, men det er jo ikke så tit at folk kører deres Renault 5 GT Turbo til huggeren... :cry: Så det er ikke lykkedes...

mvh Casper

Titel:
Du kan købe et nyt coil hos f.eks. midt jysk reservedelslager. Den skal bare passe til en 208 eller 209.. er det en phase 2 du har??

Titel:
Hvad er et coil? Og hvad er phase 2?

Mvh en forvirret Casper

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time