Tuning af Mercedes 500SEC

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Splas
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20 apr 2004, 12:54

Tuning af Mercedes 500SEC

#1 Indlæg af Splas »

Hej Alle

Nogen der har erfaringer med en 500SEC fra april 1987?

Har fundet ud af at fra september 1987 har MB øget kompressionen fra 9,0:1 til 10,0:1 samt en revideret udgave af Bosch KE III-Jetronic indspøjrtningssystem. Da boring og slaglængde er ens kan de vel kun øge kompressionen ved at høvle noget af topstykket ikke?
Nogen der ved om jeg blot kan sætte et nyere topstykke på eller er der andre ting jeg bør være opmærksom på? Og er det i det hele taget en god ide at øge kompressionen hvis jeg senere hen ønsker spjældhuse?

Grunden til at jeg ønsker at gøre dette er at ydelsen stiger fra 223 til 252 og det ville jo være nogle billige heste at hente :)

Lige til sidst. Hvad med knaster? Nogen der ved noget om det til en Mercedes? På forhånd tak.
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#2 Indlæg af nmb1022 »

De kan vel også ha høvlet noget af blokken
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

gad vide om de ikke blot har sat andre stempler i! MVH. søren PS sat lattergas på MERCEREN.
Besvar