Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 23:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Det er sket noget nederen noget med min Golf 2 16v'er Den er begyndt at banke i sammeside som knastkæden sidder. Det er kun når man køre med / over 3000 rpm. Jeg har fået afvide det kunne være min knastkæde der er blevet løs så den rammer imod topdækslet. Selve motoren køre fint nok den spiser næsten ikke noget olie og intet vand samt trækker også pænt nok.
Desuden har min olie lampe det med at blink rimelig tit. Hvis man køre med under 3000 rpm og gasser op over 3000 rpm forsvinder det i et stykketid. Og jeg har tjekket olie.
Er der nogen som ved hvad der kan være galt med den ??

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Senior Medlem

Tror du skal få tjekket dine kædestyr og kæde på den ! Jeg var dog ikke klar over at G2 GTI 16V kørte med kæde.
Noget andet er, at din oliepumpe nok også har en del at sige med slap kæde og dårlige kædestrammere/styr og hjul. Der er kun en vej, det er at skille det ad desværre. Har selv prøvet det på en Nissan Primera GT Turbo, der kun havde kørt 96000km !!!! Kæden var blevet ca 1 cm længere, og det er meget skidt....

Det er sansynligvis dit plejlleje der er ved at gå. Hvis kæden bliver løs går det ikke ud over olietrykket. Jeg har aldrig hørt om at den kunne blive så løs. Den er nemlig ikke sæalig lang. Kæden trækker kun indsugningsknasten via udst. knasten. Udst knasten bliver trukket af en tandrem. Få skiftet dine plejllejer og oliepumpe hurtigst muligt.

MVH Thomas

Puhaaa det lyder sku noget dyrt :.-(
Nogen der har en pris ide til hvad det kan koste jeg kan nemlig ikke selv lave det ...

Hvor kommer du fra?
Jeg kan godt hjælpe dig. Det kan godt være at din krumtap har revet sig. Det er ikke så godt. Måske du skal undersøge hvad det vil koste at få fat i en anden krumtap.
MVH Thomas

Jeg kommer fra Sjælland ... I en lille by rimelig tæt på Holbæk ...

Jeg er i gang med samme. Jeg får min krumptap her i dag den har været inde og blevet slebet. det koster ca 2500kr med lejer. Jeg har også købt en ny olie pumpe og den kostede 1880kr plus moms. Jeg havde også problemer med mit olie tryk ved lave omdr. Jeg tror nemlig også det er dine plejllejer der er færdige. min motor bankede også ved høje omdr.

Opel kadett 2,0i 16v turbo.

Det er altså en del bedre at finde en anden krumtap der er ok, end at ofre en slibning af den. Den bliver meget svagere når den bliver slebet.
Jeg kommer fra Gråsten, så det er nok lidt langt hvis jeg skal hjælpe dig med at lave motor.
MVH Thomas

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time