Kompression på trykladet biler!!!!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten Fog
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
Geografisk sted: Skive

#11 Indlæg af Morten Fog »

ja, eller det vil sige at jeg skal starte til jul, for jeg skal et halvt år i praktik inden, da jeg kun her htx og ingen erhvervsrelateret erfaring.

mvh morten
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#12 Indlæg af Anders »

Min motor kører med 7,5:1 og med 1bar i ladetryk har været oppe og køre 1,2bar og det broker den sig over.

mvh Anders
Opel kadett 2,0i 16v turbo
0-100
Medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Geografisk sted: Storkøbenhavn

#13 Indlæg af 0-100 »

Hej

Der må der være flere som har trykladet biler!!!!.

Skriv dog, så andre kan få glæde at jeres gode råd.
Det behøver jo ikke at være en lang beskrivelse.

I kan jo nøjes med bil, årgang, tryk, kompression!!!!.

Hilsen D
Bror Fusk
Medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Geografisk sted: Nordjylland

#14 Indlæg af Bror Fusk »

BMW fra 87..... Komp forhold og hold nu fast 22:1 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: diesel
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
0-100
Medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Geografisk sted: Storkøbenhavn

#15 Indlæg af 0-100 »

:lol:

Ja Bror Fusk og 22 sek. fra 0-100 HaHaHaHaHaHa

:roll:

Hilsen D
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#16 Indlæg af Transitfar »

Muligvis, men næppe....
Prøv dog at følge lidt med i udviklingen, og se hvad en moderne diesel giver idag.
Hvormeget er det nu lige, en moderne diesel kan chiptunes til???
Her er det ikke motoren, men transmissionen som må give op først.... :cry:
Prøv det samme med en otto-motor, og du græder dig i søvn.
Diesel var genial: Pres en masse luft sammen, så temperaturen bliver megahøj.
Sprøjt den ønskede/nødvendig mængde brændstof ind i kammeret, med den rette forstøvning går det bare derudaf... :lol:
Hvorfor har vi aldrig problemer med brændte ventiler på grund af for mager blanding i dieselmotorer, selv om vi konsekvent kører med luftoverskud????? :lol: :lol: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

#17 Indlæg af Shelby 500 »

Nemlig, men udviklingen er osse lige løbet fra en bmw diesel fra 87...selvom den ikke er sløvere end en gammel -8 MB diesel...hehe

:lol:
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#18 Indlæg af Transitfar »

Det forstår jeg ikke!!
Er udviklingen løbet fra en BMW fra 1987???
Den er da kun 17 år gammel????
Er det derfor, jeg har så svært ved at give mine børn ble på??? :lol: :lol:
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Gæst

#19 Indlæg af Gæst »

mitsubishi starion 2,0 ex turbo * 7,8-1* 0,7 bar og 177 hk std

skal ha hevet 230-250 hk ud af den så baghjulstrækket kommer til sin ret
rofl
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 17 feb 2004, 14:56
Geografisk sted: København
Kontakt:

Comp..

#20 Indlæg af rofl »

2,0 liter
8:1 comp.
Ladetryk: 2 bar
rofl
Besvar