Lav ohms dyser om til høj ohms dyser

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

Olsen skrev:Henrik:

Ka det passe at der er flyback upgrade i den megasquirte 2 i sælger, for der er sådan en jeg har, hvad skal ændres i megatune216 for at ku køre med lav ohmsdyser? hvis der skal ændres noget.


Ja, den har flyback upgraden.

Try 30% and 1.0ms to start, then "tune" them as described in the manual

Se her:

Start with:
PWM Time Threshold = 1.0 millisecond, and
PWM Current Limit (%) = 75% (30% if you have the flyback board installed).
Once you get your engine idling, then first adjust the PWM duty cycle down in 1% increments until you notice a change in idle quality (be sure to hit the "send to ECU" button each time you change the value). This is the point where the current limit is too much and the injectors are not being held fully open.
Then move the value back up 3 - 5% (for example, if the idle falters at 45%, then put in a number of 48% to 50%).
Move on to adjusting the time threshold. Lower the time threshold by 0.1 milliseconds at a time until the idle quality deteriorates.
Then increase it 0.3 ms.
Now, repeat these steps (starting at #2). Adjust the duty cycle and time threshold alternately to get the optimum values for your set-up. You will converge on a set of numbers that work well for your set-up.
On the car, setting the PWM parameters is very easy to do and only takes a few minutes. At idle the overall injector pulse widths are small compared to their close time, so this will allow you to adjust the values. In other words, adjust the PWM current limit before taking the car out on the street where injector pulse widths become high, increasing the possibility of overheating your injectors.

You may find that you can idle at a very low PWM%, but the engine will stumble or cough if given any throttle. This can be due to a too low PWM% especially if your injectors are large and the idle pulse width is approximately equal to the PWM Time Threshold. In that case you may be idling almost entirely on the PWM Time Threshold. So rev the engine occasionally as you are tuning the PWM parameters, to ensure that you haven't gone too low.

Also, for some setups, an initial PWM Current Limit of 75% may be too low, so they will need to increase this value - same for the time threshold. Use PWM time threshold values greater than about 1.5 to 1.7 milliseconds only with great caution – it is possible to burn out your injectors!


Snippet direkte ud af manualen....

PWM time threshold er som regel fint med 1.0mS
PWM Current limit skal som regel være 30%.

Lad være med øge/mindske med ret meget af gangen, og følg den procedure der er i manualen, så klapper det som fod i handske.;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#12 Indlæg af JBO »

Takker, må prøve det engang.
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#13 Indlæg af Havneren »

Hvad med at gøre som alle andre i stedet for??? Brug et sæt Fiat Croma Turbo dyser... De er dog kun på 236ml, men det er stadig nok til 160-170hk. Hvis du så sætter dit benzintryk lidt op kan du hive lidt mere ud af dem... De er jo høj ohms. Jeg har selv et sæt liggende og har en kammerart der også har et sæt liggende. Tror godt man kunne finde ud af noget for en 500 - 800kr, hvis det var...

Hvis du vil kører "peek and hold" på de lav ohms dyser så lad endelig høre fra dig om hvordan det går!!!

v/h christian
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#14 Indlæg af John Sahl »

Havneren skrev:Hvad med at gøre som alle andre i stedet for??? Brug et sæt Fiat Croma Turbo dyser... De er dog kun på 236ml, men det er stadig nok til 160-170hk.


Det vil vist være som at tisse i bukserne for at holde varmen ;-)
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#15 Indlæg af Havneren »

Det afhænger jo af hvor mange HK han regner med... Med lidt ekstra tryk kan de jo give op mod de 200hk og det er jo trods alt kun en 1,4... Det ville da være en rigtig fin løsning!

v/h christian
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#16 Indlæg af John Sahl »

Men så vidt jeg ved er han en af dem der går efter +200Hk og så skal de jo udskiftes for at det er ok..

Ellers er vi da helt enige!
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Morten Fog
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
Geografisk sted: Skive

#17 Indlæg af Morten Fog »

hvis du går efter +200 er de 285 da heller ikke for store.. eller hvad?

jeg har købt nogle fra en saab 9000 T aero på 359 ml. de er 12 ohm's og med clipsmontering, så de passer lige i.

mvh morten
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#18 Indlæg af HenrikGM »

Morten Fog skrev:hvis du går efter +200 er de 285 da heller ikke for store.. eller hvad?

jeg har købt nogle fra en saab 9000 T aero på 359 ml. de er 12 ohm's og med clipsmontering, så de passer lige i.

mvh morten


De 285ml dyser rækker kun lige akkurat til 200bhp. Kommer lidt an på hvor højt man kan gå op i duty cycle, og hvilket specifikt forbrug man kan nøjes med, men der kan vist ikke nåes mange gram over 200hk med dem.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten Fog
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
Geografisk sted: Skive

#19 Indlæg af Morten Fog »

HenrikGM skrev:
Morten Fog skrev:hvis du går efter +200 er de 285 da heller ikke for store.. eller hvad?

jeg har købt nogle fra en saab 9000 T aero på 359 ml. de er 12 ohm's og med clipsmontering, så de passer lige i.

mvh morten


De 285ml dyser rækker kun lige akkurat til 200bhp. Kommer lidt an på hvor højt man kan gå op i duty cycle, og hvilket specifikt forbrug man kan nøjes med, men der kan vist ikke nåes mange gram over 200hk med dem.


lige mine ord, bare bedre formuleret :D

mvh morten
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#20 Indlæg af JBO »

Ved godt at de dyser blir nok en tand for små, men fik et godt tilbud, det er godt nok til og starte med :lol:
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Besvar