Montering af omdrejningstæller

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#11 Indlæg af Yugo Turbo »

hvis du er blot en anelse tålmodig så skulle en kammerat og jeg være klar med sådan et print med shiftlight og sladrehank efter påsken... prisen ved vi ikke helt med endnu, men ca 400-500 kr
venlig hilsen lasse
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
Spyde
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:45

#12 Indlæg af Spyde »

Ja men jeg har lige købt en hks turbo timer og der er shift light og sladderhank i den, men jeg har ikke et sted hvor jeg kan tage signal til den da min bil er med dobbelt tæning, så det jeg skal bruge er en eller anden dims så jeg kan tage signal fra begge ledninger på tændingsboxen. :(
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#13 Indlæg af Yugo Turbo »

den boks vi laver skal sættes direkte på en dobbelt tændspole, og du behøver jo ikke at bruge de det shift lighte der er i vores boks...
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
Spyde
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:45

#14 Indlæg af Spyde »

Kan man ikke bare tage to dioder og så lave en ensratter. altså en fra vær tændspole og så samle dem en et stik??
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#15 Indlæg af FALFA »

>spyde.
NEJ.
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#16 Indlæg af FALFA »

>spyde.
NEJ.
Brugeravatar
Spyde
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:45

#17 Indlæg af Spyde »

hmm hvorfor ikke det er jo kun et signal der går ned til tændningen
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#18 Indlæg af Morten VJ »

Det kan måske være at selvom bilen ikke er udstyret med omdrejnings tæller ab fabrik, at ledningsnetter er forberedt til det. Find ledningsdieagrammet, og søg i din egen bil.
En anden løsning er at få dine instrumenter til at tro at de sidder på en gl 2CV=2cylindret motor.

MORTEN
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

#19 Indlæg af Lars E »

Der kan købes omdr. tæller til 2CV'er, eneste problem er at det eneste sted jeg har fundet er i frankrig, og de har sælgfølgelig ingen hjemme side (kunne meget godt selv tænke mig en omdr. tæller) Det er lidt svært at se når den der sider der nu kun tæller halvt, 6000 motor omdr. = 3000 tæller omde. så er der sku langt om til 7000 omdr.
Besvar