Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 19:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 mar 2004, 19:30 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
Davs alle zu sammen.

jeg skal til og lave en motor på en patrol p.g.a
den dikker i motoren og hør nu efter for nu går det stærkt.

bil har lige kørt en tur på 250 km i træk med 120 / 150 km/t og lyden var der før turen begyndte den klaret turen med karakter 13

når den starter kold ryger den hvid og halter på et par cylindre men den bruger ikke vand og blander ikke vand og olie

jeg har kontroleret dyseren gløderørene ventil spille rum
og nu tror jeg at det er et plejl leje som giver lydene (hvad mener du)

andre mener at det kan være en hul stødstang eller et stempel som er kændret alså det vælter fra side til side

jeg glædere mig til at høre fra jer
Ps det skal siges at bilen køre og trækker helt perfekt men hvor kommer den lyd fra
MVH C.Sørensen

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2004, 21:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Jeg holder på plejllejet.... 99% sikker..(har jo ikke hørt den selv:D)...
Men tror ikke på stødstangen skulle sige sådan.....
Uanset hvad, skal du jo ha skildt motoren ad....

God fornøjelse.....

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2004, 21:20 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
det hælder jeg også til men nu prøver jeg at lave en kompresions prøve
i morgen det må da afsløre det med stempelerne hvis de kændre
andre gode ideer MVH C.Søreensen

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2004, 22:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
hey gutter jeg skal bruge en dyse til en nissan patrol 3.3 TD model 160
den må gerne være defekt men gevindet i begge ender skal være iorden
skal bruge den til at lave en adapter til mit kompresions måler

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2004, 02:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
Indlæg: 148
Geografisk sted: Danmark
hvis det er plejlejerne der er gået så plejer motoren at banke når man gasser den op.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2004, 11:00 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
Det er jo der for jeg vil lave en kompresions prøve
på den hvis det nu var stempelerne som er færdig
men hvor for køre den så perfekt den knokler som en dobet brygger hest

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 apr 2004, 22:36 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
kom nu i skal ikke være bange sig noget.............

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2004, 03:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Prøv at løsne dyserørerne (et af gangen) mens motoren er igang.
Hvis dikkestøjen ændrer sig, er fejlen sandsynligvis "inde" i motorens centrale dele.
Hvis støjen ikke ændrer sig, er fejlen nok koncentreret omkring ventilmekanismen.
Du kan også overveje muligheden for at starte motoren med ventildækslet afmonteret. Det sviner nok af H!!! til, men det er noget nemmere at høre, hvorfra støjen kommer.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2004, 23:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Jeg vile ikke lægge øret til..... :D

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2004, 00:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
At starte en motor med ventildækslet afmonteret er heller ikke min yndlingssituation, men hvis man måske kan spare 15-20 timers motorrep.arbejde, ville jeg da selv overveje det.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team