"varm" rover 620ti

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Nicolaj
Indlæg: 1
Tilmeldt: 03 apr 2004, 19:35

"varm" rover 620ti

#1 Indlæg af Nicolaj »

Vi har en rover 620ti fra 99 som vi skal på køre-selv ferie i, til sommer, men med 4 personer plus oppakning og 2100 km i "et stræk" kunne det jo godt tænkes den kører "varm" kan man gøre et eller andet for at gøre det mere behageligt for motoren, måske en intercooler eller noget andet?
Transitmorfar
Indlæg: 7
Tilmeldt: 03 apr 2004, 16:13
Geografisk sted: Horsens

#2 Indlæg af Transitmorfar »

Bare kontroller, at den IKKE er skruet op i tryk, eller tunet på anden vis.
Den kan nemlig ikke holde til en skid.
Bortset fra det er det en LÆKKER bil, god ferie!!
Hvorfor kan jeg ikke logge ind???
Hvorfor truer de der mennesker i kitlerne med at komme med nålene??
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af Morten VJ »

Motoren holder fint sålænge der er vand og olie på. De få alvorlige haverier jeg er stødt på, plejlstang ud gennem siden, kan føres tilbage til manglende olie.
Så skift olien inden turen, og kontroller olie og vand ved hver tankning.
Hvis gear kassen er begyndt at hyle, hvilket er meget almindeligt skal lejerne udskiftes.
Att Transitmorfar det er de færrste chiptunede turbubiler der kan holde til bundgas igennem Tyskland.
Er pt ansat på et rover værksted, og aldrig i hele mit liv haar jeg skiftet så mange pakninger, pgaf oliespild. Man skulde tro at rover var hoved aktionær i Shell.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Transitmorfar
Indlæg: 7
Tilmeldt: 03 apr 2004, 16:13
Geografisk sted: Horsens

#4 Indlæg af Transitmorfar »

Morten VJ skrev:Motoren holder fint sålænge der er vand og olie på. De få alvorlige haverier jeg er stødt på, plejlstang ud gennem siden, kan føres tilbage til manglende olie.
Så skift olien inden turen, og kontroller olie og vand ved hver tankning.
Hvis gear kassen er begyndt at hyle, hvilket er meget almindeligt skal lejerne udskiftes.
Att Transitmorfar det er de færrste chiptunede turbubiler der kan holde til bundgas igennem Tyskland.
Er pt ansat på et rover værksted, og aldrig i hele mit liv haar jeg skiftet så mange pakninger, pgaf oliespild. Man skulde tro at rover var hoved aktionær i Shell.

MVH

Morten

Jeg tror nu heller ikke, at Nicolaj har tænkt sig at køre med bundgas 2100 km.
Alene det at han spørger som han gør, fortæller jo at han har hovedet på rette sted.
Men du er inde på noget, som jeg selv glemte:
Et godt og stort eftersyn af bremser/undervogn/motor/elektronik/udstødning/hjul/styretøj/oliespild/mislyde en god måneds tid inden turen, samt skift af olie og filtre, så har man gjort hvad der er menneskeligt muligt.
Dette eftersyn må IKKE foregå i sidste øjeblik inden turen, da føreren skal lære sin "nye" vogn at kende, således at evt. "slutfejl" kan rettes inden turen.
Hvorfor kan jeg ikke logge ind???
Hvorfor truer de der mennesker i kitlerne med at komme med nålene??
Besvar