benzin tryk
Redaktør: Moderatorer
-
allan307
benzin tryk
hvilket instrumenr benytter man til at måle benzin trykket med?
til måling af temp. i udstødnings manifolden hvilken type instrument benyttes der der? er det bare en temp. følsom modstand eller hvad? hvor får man det tæt?
og lige et sidste spørgsmål. hvor finder man signalet om hvor mange omdrejninger motoren køre med? og hvilken form for signal er det (en impuls pr. omdrejning eller en stigende spænding eller noget 3.)?
håber der er nogen der hvil hjælpe en nybegynder som mig der indtil videre bare prøver på at forstå det hele...
til måling af temp. i udstødnings manifolden hvilken type instrument benyttes der der? er det bare en temp. følsom modstand eller hvad? hvor får man det tæt?
og lige et sidste spørgsmål. hvor finder man signalet om hvor mange omdrejninger motoren køre med? og hvilken form for signal er det (en impuls pr. omdrejning eller en stigende spænding eller noget 3.)?
håber der er nogen der hvil hjælpe en nybegynder som mig der indtil videre bare prøver på at forstå det hele...
-
s@g
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Re: benzin tryk
allan307 skrev:og lige et sidste spørgsmål. hvor finder man signalet om hvor mange omdrejninger motoren køre med? og hvilken form for signal er det (en impuls pr. omdrejning eller en stigende spænding eller noget 3.)?
Hvis der er til en omdr.tæller kan du tage signalet fra tændspolens +terminal.
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
allan307 skrev:men igen hvad bruger man til at måle benzin trykket med???
Et benzintryksmanometer
De kan fåes i bildillen, og alle mulige andre biltilbehørs forretninger.
En udstødningstemp måler er temmeligt pebret. Men de kan fåes de lidt mere "seriøse" steder, så som www.gikturbo.se, de har i øvrigt også benzintryksmanometre.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
-
Gæst
-
allan307
-
golfklovn
jeg brugte http://cdcardic.e-supplies.dk/shopdata/ ... 460523.jpg fra bilxperten.dk til at måle benzintrykket på min G3 1.8
Da det er monopoint indsprøjtning er benzintrykket rimlig lavt, men jeg fik målt den til mellem 0.8-1.2 (0.8 ved fuldt spjæld)
Haynes opgiver 0.8-1.2 så jeg synes det er rimlig nøjagtig
Da det er monopoint indsprøjtning er benzintrykket rimlig lavt, men jeg fik målt den til mellem 0.8-1.2 (0.8 ved fuldt spjæld)
Haynes opgiver 0.8-1.2 så jeg synes det er rimlig nøjagtig