vedr. montering af bleed ventil (?)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Thomas - Clio
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15

vedr. montering af bleed ventil (?)

#1 Indlæg af Thomas - Clio »

ja, jeg forstår det ik helt.

efter at se på den der tegning som er under produkter her på powerpage.
viser det, at den midterste ben skal til det fri. Men skal den engtlig ikke sendes tilbage til ladetykket, for hvis jeg leder lufter ud ville det jo være det samme som at lukke bleed ventilen (skrue den helt i bund) og istedet for lede det ud af wastegaten. Eller hvad.
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#2 Indlæg af duckstar »

Nej skrue den helt i bund lukker den af så der ikke fiser luft ud gennem det midterste ben..
Vh. Anders
Thomas - Clio
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15

#3 Indlæg af Thomas - Clio »

ja, men skruer jeg den helt i bund sætter jeg jo bare mere tryk i akkuatoren og dermed åbner den jo bare luft ud der.
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#4 Indlæg af Yugo Turbo »

ikke noget ondt i det her, men er du sikker på at du skal lave det der selv? en bleed ventil har tre tilslutninger, den her fra siden lufter ud i midten og det betyder ikke noget hvilke af de to andre du vælger at sætte til henholdsvis kompressor siden på turboen og aktuatoren. det kan næppe blive mere enkelt. ideen er at det tryk der er tænkt til at skulle op og åbne wastegaten det lukker man lidt ved siden af sådan at turboen skal arbejde lidt mere for at aktuatoren åbner wastegaten. alt det med at skrue den ene eller den anden vej skal du nok finde ud af når den først sidder der! :wink:
Brap brap brap...
Billede
Gæst

#5 Indlæg af Gæst »

Ok ja, det forstår jeg men er der det minste hul i ladetrykekt over til indsugningen mister jeg jo bar. Kan grunden være at jeg ikke har monteret en slange direkte på kompressorhuset men i stedet for længere henne mod ICen.

her er et billed af hvordan jeg har monteret det.

http://www.renaultklubben.dk/forum/photos/show-album.asp?albumid=44&photoid=446
Brugeravatar
Slumf
Junior Medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 17 feb 2004, 15:54
Geografisk sted: Danmark

#6 Indlæg af Slumf »

Hehe flot tegning :lol:
Hvorfor har du trukket en slang fra røret mellem turbo og ic ??
Ville da være nemmest bare at bruge det "normale" udtag fra kompressor huset :shock:
Gæst

#7 Indlæg af Gæst »

tarrk. Der sidder nemlig ikke nogen studs på min turbo medmindre jeg skruer en bolt ud på kompressor huset og monter sådan en studs. Jeg havde en på min T25er, men det her har en Gtr T28 hybrid T3 dual ballbearing.
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#8 Indlæg af Yugo Turbo »

så er det da i med sådan en studs...
Brap brap brap...
Billede
Thomas - Clio
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15

#9 Indlæg af Thomas - Clio »

ja jeg tænkte nok det var det. Hi hi.
Besvar