olie temp..
Redaktør: Moderatorer
- Spyde
- Medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:45
olie temp..
Jeg her et problem som jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig med, Jeg er bange for at min olie bliver for varm så hvad ligger temp på på turbo biler??
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Re: olie temp..
Spyde skrev:Jeg her et problem som jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig med, Jeg er bange for at min olie bliver for varm så hvad ligger temp på på turbo biler??
Tag lige en kikker:
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=7583
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Humm....tænke tænke.....bundkarret(hvor al olien er) er en oplagt mulighed
OEM måler ofte i bundkarret. Der findes bundkarspropper med sensoren indbygget...
OEM måler ofte i bundkarret. Der findes bundkarspropper med sensoren indbygget...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
kadettcqp
- Medlem
- Indlæg: 199
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Kontakt:
Hvor kan man købe sådan nogle bundkarspropper med følere i? Fordi det hjælper jo ikke hvis de stikker for langt ned så bliver de jo bare kørt af.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4824
2007: 1/8mile @ 8,320 sek 60fod 1,78sek.
2007: 1/8mile @ 8,320 sek 60fod 1,78sek.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Originalt sidder de ihvertfald på Volvo240Turbo, og de rager ca. 8mm længere ned end alm prop.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Touring
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
På min bil sider olie temp føler og tryk føler i en alu skive der er monteret mellem olie filteret og motorblokken(er efter monteret), og det fungere ok.
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
Var det med eller uden belastning...? For hvis motoren bare går tomgang bliver olien ikke særligt varm...... Ligesom der går et godt stykke tid inden den i følge temp.måleren er driftsvarm.....
En kammi havde engang en let tunet golf2 GTI 16v.
Under normal kørsel lå hans olie temp. på ca. 90-95 grader..
En kammi havde engang en let tunet golf2 GTI 16v.
Under normal kørsel lå hans olie temp. på ca. 90-95 grader..
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov