Morten VJ skrev:
MAn opdager normalt først at dysen er utæt når man starter motoren, og da det ikke er videre sundt for motoren at forsøge at komprimerer en større mængde væske, vil jeg mene at det er fornuftigt at skrotte akkumulatoren til et Kanlæg, ved konvertering til et med elektriske dyser.
Desuden er dyserne ikke konstrueret til at stå med et konstsnt tryk i lukket tilstand gennem længere tid.
Mvh.
Morten
Hvis ens dyser ikke er slidt op, så lækker de ikke bare uden videre. Der er IMO en del andre ting man skal bekymre sig om før man tager stilling til om en evt. lækkende dyser vil lække nok bensin til at man får vædskeslag. Chancen er nok større for at man taber en tandrem, eller porcelænet fra et tændrør stryger i motoren!
Mht dyserne og konstant tryk, så er jeg ikke enig, hverken mht det konstante tryk gennem længere tid, og ej heller mht om dysen kan holde til det, og er dimensioneret efter det.
Kjet akkumulatorer har den størrelse de har, fordi det er større tryk Kjet kører med, og fordi flowet som regel er betydeligt større på disse anlæg, deraf den større akkumulator. Ikke fordi K-jet er mere hysterisk mht trykpulser end alm. elektrisk.
Men det er vist et trosspørgsmål om man vil have den eller ej. Kan man acceptere at der kommer et større niveau af pulsation i bensinsystemet så er det bare over højre skulder. Vil man ikke acceptere det, så skal den blive på sin plads.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!