tilskuds systeme på vr6!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
zeis
Nyt Medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 05 feb 2004, 17:05

tilskuds systeme på vr6!

#1 Indlæg af zeis »

ville meget gerne ha nogle gode råd!!
vi er i gang med at bygge mølle på en vr6 med smedet stempler oxo
og da jeg ik kender så meget til de forskellige tilskuds systemer ville det være fedt hvis i ville råde mig til hvilket et der er det bedste!

:?:

det er mf2 der er det nemmeste at montere ik?

tak! :)
Senest rettet af zeis 22 mar 2004, 00:41, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#2 Indlæg af bmwmanden »

Hej

Mf2 systemet er klart den nemmeste løsning! Jeg er som sædvanlig lige nødt til at spørge hvor mange hk du sigter efter før jeg kan give dig et ordentligt svar...
BMW ---> Best Motor in the World!
zeis
Nyt Medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 05 feb 2004, 17:05

#3 Indlæg af zeis »

til at starte med havde jeg tænkt mig ca 250-300hk :D
men regner da stærk med at den skal noget længere op end 300 men vil bare godt ha det hele til at køre først...
Gæst

#4 Indlæg af Gæst »

Vis du skal derop omlring vil jeg forslå dig at sætte en anden styreboks i, tilskudssystem er en slags hovsa løsning..
Gæst

#5 Indlæg af Gæst »

Skal du over 300hk kan du også roligt sætte 6nye/ større dysser på indkøbslisten, dine standard kan nok føde til 250-280hk.. Men start med og montere en progresiv benzintryksregulator så du kan hæve benzintrykket, og når den så skal over de 300hk, så få den chippet i stedet for..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

Anonymous skrev:Skal du over 300hk kan du også roligt sætte 6nye/ større dysser på indkøbslisten, dine standard kan nok føde til 250-280hk.. Men start med og montere en progresiv benzintryksregulator så du kan hæve benzintrykket, og når den så skal over de 300hk, så få den chippet i stedet for..


Well, en progressiv bensintrykreg. og en anden styreboks....!!

En progessiv regulator hæver jo trykket henover dyserne, og giver mere bensin. Så din styreboks skal altså vide hvad bensintrykket er hvis du vil den vej(hvilket ikke mange kan håndtere). imo en usædvanlig dårlig kombination.

Hold trykfaldet over dysen konstant, og find nogle dyser der kan tumle effekten ved det tryk dyserne er lavet til, og skaf en programmerbar styreboks til det.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#7 Indlæg af bmwmanden »

Hej

Vil helt klart også foreslå en programerbar boks....
BMW ---> Best Motor in the World!
zeis
Nyt Medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 05 feb 2004, 17:05

#8 Indlæg af zeis »

kan i anbefal nogle styreboxe!?.... kan man få en go for under 10k??
For så er det jo nok den vej jeg skal gå!!


TAK :)
zeis
Nyt Medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 05 feb 2004, 17:05

#9 Indlæg af zeis »

der er ingen der kender noget til styreboxe eller hvad!!! :shock:
Martin_pedersen
Junior Medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Regstrup
Kontakt:

#10 Indlæg af Martin_pedersen »

jo det gør vi da nok... her på siden sælger lasse nogle der hedder Gems, de skulle efter hvad jeg ved være ganske udemærket.. Men har ikke selv erfaring med dem.
/Martin
Besvar