Åben BOV på Punto GT turbo ?!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
beamer
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Kontakt:

Åben BOV på Punto GT turbo ?!

#1 Indlæg af beamer »

Hey gutter..

Jeg har idag monteret en åben bov på en kammerats Fiat punto GT turbo. Men jeg synes ikke RIGTIGT den siger forbandet meget.

Jeg fjernede den originale bosch BOV, fjernede den slange fra trykrøret der gik der hen og flyttede ventilen hen til trykrøret. Jeg blændede hullet til recirkulationen på indsugningen af. Her efter lukkede jeg vaccum slangen af også, og tog så et nyt vaccum fra manifolden med et t-stykke lige ned til ventilen.. den åbner som sådan godt nok tror jeg, med synes ikke RIGTIGT det lyder af noget... specielt ikke i forhold til min egen dieselbil..

hvad tryk kører sådan en fætter egentlig med ? - og er der nogle der har nogle tips, har jeg overset noget?
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]
Clisse
Medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Kbh

#2 Indlæg af Clisse »

Jeg kender intet til pågælden bil, men kunne det tænkes, at den lige som som Uno turboen, har en restriction inde i studsen til bov. Altså et stykke inde, skulle den snævre ind, til et ekstremt lille hul.
Mvh
Claus
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#3 Indlæg af duckstar »

Clisse, det er præcist det der er problemet. Studsen til orig. returventil er 25 mm. med spidsen er svejst til et 6 mm. hul. Af med trykrøret og sav enden af, og bor selve trykrøret op også, så løser det sig..
Vh. Anders
beamer
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Kontakt:

#4 Indlæg af beamer »

Det var ligepræcist det, thnx
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]
Besvar