Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 20:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: syn af bil
hej jeg ved der har været en stor debat omkring syn af bil med eftermonteret turbo men kan ikke helt finde rundt i det hva er det for nogle parpire man skal have samlet sammen når man køre op og snakker med de flinke menesker i syns hallen håber der er nogle der lige kan rise det op så jeg ik slæber et helt bibliotek med ned til de stakkels menesker bare for at blive sendt hjem fordi der lige mangler det ene lille stykke papir hvor der står nået han lige skal se efter

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Citat:
bare for at blive sendt hjem fordi der lige mangler det ene lille stykke papir hvor der står nået han lige skal se efter

Problemet er bare, at "det ene lille stykke papir" er synsassistenten ikke selv klar over, at du kan "hente" og så bare få din bil synet.
Derimod har synsassistenten garanteret en masse "afmonterings-forslag".....
Grunden til at du ikke kan finde rundt i "eftermonteret-turbo-debatten" er nemlig, at lovgivningen er særdeles indviklet på dette punkt :? .

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
jeg ved godt at de regler er meget indviklet men der er da blevet synet biler med eftermonteret turbo så det må da ik være helt umulig de papirer jeg mener tro og håber vil hjælpe er dokomentation på at ens bremser er identisk med modellen der er støre (min bil er en 306 style med 89hk fra 1996 mener bremserne er magen til på en 2.0) en udprintning fra et rullefelt og til slut en lamda måling men den bliver jo lavet i syns hallen

Titel:
Mester Medlem

Når din bil er så ny kan kun en TÜV godkendelse på sættet hjælpe dig!

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
er der så lavet sådan et TUV godkendt sæt til min 306ér eller er der en der har et tlf nr til en peugeot tuner der har lavet og synet turbo en med turbo montering

Titel:
Mester Medlem

Så nemt er det ikke...

Det skal være en TÜV godkendelse på netop det type turbo sæt DU kører med til din NØJAGTIGE bil. Måske er det slet ikke godkendt!

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
for at det kan godkendes så er det at man skal have lavet en emmisions test og det er den der koster kassen så tro jeg sku jeg tager chance og køre med det og piller det af til syn men kan jo betale mange bøder med de penge som den test koster :D

Titel:
Junior Medlem

et ? til alle jer der er vilde med at montere turbo på jeres biler, piller i den af hver gang den skal synes??

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
jeg havde min afmonteret da jeg var til syn her i vinter, men det var mest fordi det slet ikke var lavet færdigt... den lignede mildest talt lort så jeg ville ikke lige tage chancen

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg bliver lagt i håndjern og nakkeskudt hvis jeg stiller min bil til syn som den står nu... og siden jeg gerne vil leve bare lidt længre så er mit svar... jeg piller det af...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time