Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 07:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2004, 11:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
læs evt de mange andre tråde om nos, der vil du kunne fange MEGET info.

Corrado> Hvordan skrider mine ting frem???

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2004, 12:22 
Jeg kører med Passaat 2,0 16v gearkasse.
Mht bremser så holder jeg mig til upgrade systemer m samme størrelse
skiver og bedre klodser.
Jeg søger lige lidt så.
Tak for svar.

mw.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2004, 13:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Anonymous skrev:
Att:Havneren.
NOS!! Ja jeg har overvejet det mange gange men har hørt for mange
blandede ex.
Jeg er på ingen måde interaseret i at smadre min motor, det ville
simpelthen blive alt for dyrt.
Men har du et godt ex. så kom endelig med det, har bare hørt meget negativt.
Det der tiltaler mig mest er nok kompressor/turbo.
Men ja NOS er jo en billig løsning.
Og jo det er da ok tal på en sådan motor, den æder da de fleste 16v KR.
(standard 16v) selfølgelig. :)


Jammen mange af de dårlige eksempler du hører om er jo fordi at folk bruger det forkert, installerer det på gamle udtjænte motorer og sidder for store dyser i. NOS er slet ikke så dumt endda... Fatter simpelt hend ikke at der ikke er flere der bruger det når det er så billigt. Folk tøver jo ikke med at give det samme for en knast så giver dårligere benzin økonomi og dårligere motor gang. og kun giver en brøkdel effekt i forhold til NOS.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2004, 13:26 
Att:Havneren jeg har snakket med mange og er totalt forvirret :?
Det jeg søger er jo noget der ligner 50hk men det skal satme virke, gider ikke skifte motor om 2 måneder.
Jeg er seriøs nervøs for at lave en nytårsraket.
Hvem sælger NOS i jylland.

mw.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2004, 16:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 492
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
hvor i jylland bor du

_________________
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2004, 16:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Havneren skrev:
Anonymous skrev:
Att:Havneren.
NOS!! Ja jeg har overvejet det mange gange men har hørt for mange
blandede ex.
Jeg er på ingen måde interaseret i at smadre min motor, det ville
simpelthen blive alt for dyrt.
Men har du et godt ex. så kom endelig med det, har bare hørt meget negativt.
Det der tiltaler mig mest er nok kompressor/turbo.
Men ja NOS er jo en billig løsning.
Og jo det er da ok tal på en sådan motor, den æder da de fleste 16v KR.
(standard 16v) selfølgelig. :)


Jammen mange af de dårlige eksempler du hører om er jo fordi at folk bruger det forkert, installerer det på gamle udtjænte motorer og sidder for store dyser i. NOS er slet ikke så dumt endda... Fatter simpelt hend ikke at der ikke er flere der bruger det når det er så billigt. Folk tøver jo ikke med at give det samme for en knast så giver dårligere benzin økonomi og dårligere motor gang. og kun giver en brøkdel effekt i forhold til NOS.

v/h christian

Alt kan smadres og det er nemmes at gøre det med nos er du træt af de 50 hk skift 2 dyser og få 50 hk mere Dette er nok hovedproblemet ved nos tuning, det er meget nemt at hente ekstra effekt ud af motoren i ganske kort tid.
En standart motor kan kun tunes til en hvis effekt forøgelse der efter er det et spørgsmål om opgradering af standart komponenterne.
Prøv at find nogle mennesker der har tunet på din motor og lær af erfaringerne.
Jeg kan se 2 problemer med nos ift. al anden tuning.
1 det er nemmere at tanke sin bil op end det er at få fyldt nos flasken.
2 Ved nos kommer moment forøgelsen så pludselig at det får en gammel turbo bil til at ligne en alm. sugemotor, dette giver først udslag på transmissionen.
Men hovedreglen er tun med omtanke og der er minimale chancher for en nytårs raket.
En gl tommelfinger regel jeg har hørt og læst om
er at det kommer til at koste 1000 kr pr hest at man forøger motorens effekt med.
Citat "Speed costs how fast do you want to go"

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2004, 18:15 
corrado vr6 skrev:
hvor i jylland bor du


Jeg bor i århus. :)

Att:Morten.
Jeg kan godt se problemet med evt gearkasse men den er forholdsvis billig at skifte.
Men ikke motoren den er jo ikke billig at skifte.
Men 50hk lyder det vildt med NOS Når den er bygget med de rigtige stumper.

mw.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2004, 20:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
De riktige stumper der holder til hvad ?
Kan kun udtale mig generelt, ikke om den specifikke motor.
en effekt forøgelse på 50 hk er ret meget på en standart motor der giver 200 hk eller deromkring.
Men en af fordelene ved nos er at det virker kun i et meget begrænset tidsrum, og er ikke konstant tilgængeligt som alm tuning. uanset tunings metode kan man forvente en mindre levetid.
Men hvis nos er justeret korrekt kan den leve meget længe ved begrænset brug af effekt forøgelsen.
Med mindre denne motor har nogle kendte svagheds punkter.
Så som min svage plejlstænger der bliver deformeret ved noget højere forbrændings tryk.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2004, 20:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Min motor som praktisk talt er en standart 18 I med 90hk holder fint til 200hk BRUGT MED OMTANKE!

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2004, 20:40 
Morten VJ skrev:
De riktige stumper der holder til hvad ?
Kan kun udtale mig generelt, ikke om den specifikke motor.
en effekt forøgelse på 50 hk er ret meget på en standart motor der giver 200 hk eller deromkring.
Men en af fordelene ved nos er at det virker kun i et meget begrænset tidsrum, og er ikke konstant tilgængeligt som alm tuning. uanset tunings metode kan man forvente en mindre levetid.
Men hvis nos er justeret korrekt kan den leve meget længe ved begrænset brug af effekt forøgelsen.
Med mindre denne motor har nogle kendte svagheds punkter.
Så som min svage plejlstænger der bliver deformeret ved noget højere forbrændings tryk.

MVH

Morten


Min motor er jo ikke standard.
Motoren er en gti 8v m 115hk.Ombygget til 2,1L med anden krumtap-plejlstænger og smedejernsstempler.
Så den skulle kunne holde til nogle bank..Men NOS :?:


Att:Havneren kører du med NOS :?:


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team