Tuning af G2 2,1 8v???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
mw

Tuning af G2 2,1 8v???

#1 Indlæg af mw »

Hej alle :!:
Jeg er den lykkelige ejer af en GOLF2 fra 85 m mekanisk
indsprøjtning.(K-jettronic)
Ombygget til 2,1 m smedejernstempler bearbejdet top m 300 grader
knast. Den yder på nuværende tidspunkt 151 hk og 196 nm.
Men det er ikke nok! Vil gerne ramme de 200+hk.

Hvad gør jeg så nu :?:
-Turbo?
-Kompressor?
-Gas?
-???

Mvh mw
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

punkt 1 skrot K jetronicen, og få en programmebar styring det i sig selv burde give min 10 hk.
ellers er der frit frem
ingen problemer med at kunne komme op på 200+ hk med turbo/kompressor/no2/konventionel tuning,
Det er kun et problem at få skidtet til at holde.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

Morten VJ skrev:punkt 1 skrot K jetronicen, og få en programmebar styring det i sig selv burde give min 10 hk.
ellers er der frit frem
ingen problemer med at kunne komme op på 200+ hk med turbo/kompressor/no2/konventionel tuning,
Det er kun et problem at få skidtet til at holde.

MVH

Morten


Tak for det hurtige svar :D
Er det ikke et kæmpe projekt at skifte indsprøjtning :?:
Og hvad omfatter det :?:
Passer den fra en almindelig g2 m elektronisk indsprøjtning :?:
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Projektet er stort
1 manifold med dysebro og trykregulator fra en med elektronisk indsprøjtning
2 skrot tryk accumulatoren
3 find passende dyser
4 Byg ledningsnet og benzin system
5 og til sidst og det mest tidskrævende begynd at justere det ind efter din motor

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Gæst

#5 Indlæg af Gæst »

Puha ja det lyder rimelig vildt specielt mht at jeg ikke kan lave det selv :(
Det kræver vist mange penge før jeg egentligt kommer til hoved målet
med en form for trykladning og det koster vel osse.

Du siger fra starten at det er et problem at få det til at holde :!:
Er det fordi systemet er for ustabil eller :?:
Tak for svar.
mw.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Nej normalt er det ikke det eftermonterede system der er problemet, men derimod er det bilen, den er ikke diminsioneret til en 100 % effektforøgelse, og skal derfor opgraderes his det skal være et pålideligt transport middel.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Gæst

#7 Indlæg af Gæst »

Jeg vil sige at indtil videre har jeg ikke haft bøvl af betydning.
Den skulle være bygget til at tygge noget mere.
Både motor og gearkasse trækaksler kobling er optimeret så burde det
ikke holde nogenlunde.
Har fået af vide at feks en 16v gearkasse kan klare 200hk.
Det største problem er det ikke nm..

mw.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#8 Indlæg af Havneren »

200hk med måde kan de nu godt holde til... Men jeg syntes da ellers de 150hk og 200nm er helt flot på sådan en elendig motor. NOS er både nemt og billigt jo!!!

v/h christian
Gæst

#9 Indlæg af Gæst »

Att:Havneren.
NOS!! Ja jeg har overvejet det mange gange men har hørt for mange
blandede ex.
Jeg er på ingen måde interaseret i at smadre min motor, det ville
simpelthen blive alt for dyrt.
Men har du et godt ex. så kom endelig med det, har bare hørt meget negativt.
Det der tiltaler mig mest er nok kompressor/turbo.
Men ja NOS er jo en billig løsning.
Og jo det er da ok tal på en sådan motor, den æder da de fleste 16v KR.
(standard 16v) selfølgelig. :)
corrado vr6
Senior Medlem
Indlæg: 492
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Kontakt:

#10 Indlæg af corrado vr6 »

Der er ingen problemer med bilen kan holde... G60 er jo født med 160hk, og det er ikke meget forskel der er på Karrossen.. Men få nogle størrere Bremser på, mindst fra 16v 256mm , eller fra G60 280mm...

Hvis der ikke er en 16v gearkasse på, så få fat i en , for den er mere lavgearet , så blir den lidt hurtigere...

Ellers er der ikke så meget du kan gøre, som ikke koster en bondegård.. Evt. ombygning til Turbo/Kompress.. så skal motoren bygges helt om igen...
Behold den som den er og gem pengene til en anden bil..
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
Besvar