Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 07:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 feb 2004, 08:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Jeg går med tankerne om at bygge turbo på en E30, nok en fra før 84/4(før de nye miljø krav) og så betale augift til 325i 12v og så montere en 24v motor, hvis det skal lykkes hvad motor skal jeg så vælge ?

En 2.0 24v 150hk og så sige den har max 200hk med turbo.
Så skal de bremser vel kunne klare 205,2hk.

Eller en 2.5 24v 192hk men de troer vel ikke på den kun har max 205hk med turbo.
Bremser skal vel kunne klare til 230,4hk.

Findes de bremser og kan de godkendes på en E30.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2004, 16:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

Med hensyn til bremserne kan det bedst betale sig at få fat i nogle bremser fra en Golg G60, de er vist nok 260mm så de ka få bilen til at stå stille :) Med hensyn til motor, så kører 24v motorerne med et højere kompressionsforhold end 12v motorerne, hvilket jo betyder at turbo på 24v motoren ikke er helt så godt. Du kan godt lægge enten en 2.0 eller 2.5 24v motor i med turbo og få de ønskede heste ved et rimeligt lavt ladetryk, men jeg er ikke helt 100% sikker på at de ikke får kaffen galt i halsen når den skal synes...
Jeg har selv mest erfaring med 12v motorerne, og en 2.5 12v med turbo kan du jo bygge op hvis du alligevel skal betale afgift for en 325i'er. Jeg er jo nok lige nødt til at spørge, hvor mange hk du ønsker, og hvor mange penge du vil ofre på det?

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2004, 17:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Du skal lige være klar over at der med afgift på anden moter og disideret afgiftsfri tunings oven i kan blive lidt kringlet. Den motor du vælger at ligge i SKAL også være nøjagtig den du har tænkt dig at tune på. Ellers får du med stor sandsynelighed i håret i postkassen!

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2004, 07:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Havneren skrev:
Ellers får du med stor sandsynelighed i håret i postkassen!

v/h christian


Ha ha der har jeg sku ikke hår nok til :wink:
Undskyld min sene tilbagemelding (Virus :evil: )
Hvis jeg betaler afgift til en 24v må man vel tune på den som om den var den org motor, med Comp så lavet koed 3 jo en tykkere toppakning til den type motor og mit mål er ca 400hk, med ikke når den skal synes.
Grunden til jeg ikke ved om man skal vælge en 2.0 24v eller 2.5 24v er at ved turbo tuning skal bremserne jo være 20% beviseligt kraftigere en den org motor hk, men der køre jo mange E30 modeller med 24v motore men ved ikke hvad de siger til en snegl oven i det ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2004, 15:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
400 hk! Puha, håber du lige har vundet i lotto eller noget :D
Det med møllen kan jo næsten garantere for at de ikke bliver alt for glad for, men på den anden side, hvis du har mulighed for at skifte motor når den skal til syn, så bare gør det. Jeg kørte selv rundt i en E30 320i med en 325i motor(det blev den synet med 8) ) med turbo, og jeg blev endda også stoppet af politiet op til flere gange, hvor de enten ikke opdage at der var turbo på selvom de stod og lyste ned i motorrummet, eller også sagde jeg bare at jeg pillede den af til syn. Den hoppede de sku på hehe. Men med hensyn til bremserne så vil bremse fra en Golf G60'er stadig være det optimale valg. Sune med DHB bimmeren, han kørte med de bremser på sin 323i'er med 350 hk, og det var den jo synet med. Om du skal vælge 320 eller 325 motoren så ville jeg nok forslå 325 selvfølgelig, den har jo større volumen og så er toppen nok også mere pålidelig, men jeg tør ikke sige noget ang. forskel på prisen når man skal have den omregistreret...

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2004, 17:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
lyhning skrev:
Havneren skrev:
Ellers får du med stor sandsynelighed i håret i postkassen!

v/h christian

Hvis jeg betaler afgift til en 24v må man vel tune på den som om den var den org motor


Jep... det er lige nøjagtig sådan det er. Forstod bare på dig at du ville betale afgift af en motor og så tune på en anden...

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2004, 07:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Lige et par hurtige ja/nej spørgsmål.(tror ikke der bliver afg på den måde)
Hvis jeg finder en 325i fra 87 eks; med 171hk ganga 20%=Max 205,2hk.

1)Så montere jeg en 24v på 192hk må man det ja/nej:

2)Den motor er med Reg kat så må man gerne eftermontere Turbo når bilen ikke er født med kat Ja/nej:

3)Ingen Afg hvis jeg stadig er under 205hk Ja/nej:

Men bremserne er jeg ikke sikker på,de skal jo være 20% større men er det fra de 171hk eller 192hk ???

Og hvor finder man papir så man kan få synet den med Golf G60 bremser , og de er vel ikke store nok på papiret(160hk).


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2004, 11:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
lyhning skrev:
Lige et par hurtige ja/nej spørgsmål.(tror ikke der bliver afg på den måde)
Hvis jeg finder en 325i fra 87 eks; med 171hk ganga 20%=Max 205,2hk.

1)Så montere jeg en 24v på 192hk må man det ja/nej:

2)Den motor er med Reg kat så må man gerne eftermontere Turbo når bilen ikke er født med kat Ja/nej:

3)Ingen Afg hvis jeg stadig er under 205hk Ja/nej:

Men bremserne er jeg ikke sikker på,de skal jo være 20% større men er det fra de 171hk eller 192hk ???

Og hvor finder man papir så man kan få synet den med Golf G60 bremser , og de er vel ikke store nok på papiret(160hk).


1) NEJ!

2) NEJ! Når biler og motor ER født med kat "må" man. Stadig andre krav der skal opfyldes en kun emmision men den kan du så se bort fra hvis den var født med kat.

3) Tuning (dog IKKE skifter top, borer den op eller anden krumtap) er afgifts frit så hvis du skifter motor og betaler afgift af den nye motot og der efter tuner på den skal du ikke betale yderligere afgift. Og du må afgifts mæssigt tune lige så todset du vil.

Bremserne er meget svært i den situation der. Reelt får du nok aldrig mulighed for at kunne efter komme deres krav om dokumenterer på den front.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2004, 16:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Havneren skrev:

1) NEJ!

2) NEJ! Når biler og motor ER født med kat "må" man. Stadig andre krav der skal opfyldes en kun emmision men den kan du så se bort fra hvis den var født med kat.

v/h christian

1) Jeg kender da flere der har kørt med 325 24v motor i deres ældere 87" 325i 12v hvor det er blevet synet flere gange, og uden at skulle betale afg det er jo under 20%, så selv papirerne fra told og skat så den var god nok. så hvorfor mener du ikke jeg må det ?
Min kammi har en nyere Cabriolet 325i 12v med kat han må ikke uden en emmision atest da bilen er født med kat, mærkeligt.

2) Fik Fortalt at hvis man eftermonterede kat så måtte man godt bygge turbo på biler nyere end 3/84 og op til ca 90 hvor de skulle køre med kat.

Er det helt tosset hvad jeg har fået at vide ? (er jo også derfor jeg spør for at få flere vuderinger på sagen)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2004, 22:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Kender også en gut der har fået lagt en 325 i 24v motor over i en 325i 12v cabriolet og den gik også gennem syn, så der sku ik være noget der. Det med kat og turbo ved jeg ik lige så meget om...

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team