RS Turbo effekt problemer..

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#31 Indlæg af Jakob Hansen »

AM skrev:Ole du tager helt fejl.

For det første er der forskel på hvor meget ladetryk en RST kan levere benzin til, og her snakker jeg om alder.
86-87-88 ligger omkring de 0.7 bar MEN 89-90 ligger omkring 0,95 bar.
Dette er fordi de nyere modeller kører med en anden motorstyring.

Du kan SAGTENS hæve ladetryket på en RST der er INTET der slår fra nogen steder (andet end et stempel når den ikke får nok at leve af).

Det som er humlen er, at den ikke kan levere benzin nok til mere end ca. 0,7/0,95 bar uden at man monterer en chip.

AM


Ja, er det ikke? Det er da ihvertfald hvad jeg har sagt hele tiden... :?:
Billede
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

#32 Indlæg af Ole.. »

Ja nu må vi se hvem der for ret :wink: Jeg for div el-diagramer i morgen, og oplysninger om hvilke typer boxe der findes og hvad deres tolorancer er.. Det skulle jeg gerne have i morgen, eller senest onsdag!

PS. en chip har ingen indflydese på benzin mængden.
CABRST
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vest Sjælland

#33 Indlæg af CABRST »

AM skrev:Ole du tager helt fejl.

For det første er der forskel på hvor meget ladetryk en RST kan levere benzin til, og her snakker jeg om alder.
86-87-88 ligger omkring de 0.7 bar MEN 89-90 ligger omkring 0,95 bar.
Dette er fordi de nyere modeller kører med en anden motorstyring.

Du kan SAGTENS hæve ladetryket på en RST der er INTET der slår fra nogen steder (andet end et stempel når den ikke får nok at leve af).

Det som er humlen er, at den ikke kan levere benzin nok til mere end ca. 0,7/0,95 bar uden at man monterer en chip.

AM


Det er delvis rigtigt

Det er rigtigt at der er to modeler ECU boxe, som har forskelligt ladetryk henholdsvis 0.72 & 0.95 bar... :D

Chipen i ECU har Intet med benzinen at gøre.......

Citat:
The ECU only needs the pipe from the plenum chamber as its reference input so it can advance or retard the ignition timing. Dont forget that the Motorola ECU on the RS TURBO is not an ECU as such its just an ESC control unit. Electronic Spark COntrol.

Det er derimod den anden box(den lille sorte) som styre benzinen..til den kan man også få en chip men det er sjældent at det er den man skifter chip i...

mvh Lasse
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#34 Indlæg af Danny Salling »

Er det så den med den sorte eller den hvide til sidst der kan gå op til 0.95 uden at skifte chip ud og hvor meget effekt vil bilen så have hvis man skruer den op til 0,95 hvis alt andet er standard?
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#35 Indlæg af 2fat2fly »

Danny Salling skrev:Er det så den med den sorte eller den hvide til sidst der kan gå op til 0.95 uden at skifte chip ud og hvor meget effekt vil bilen så have hvis man skruer den op til 0,95 hvis alt andet er standard?

Det er noget med ca 10% pr 0,1Bar.
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#36 Indlæg af Danny Salling »

Men hvilken boks er det der kan holde til 0,95 af dem?
CasperR
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
Kontakt:

#37 Indlæg af CasperR »

Det er den fra en 90'r spec, dvs Hearts & diamonds. Ikke nogen af dem med farvede firkanter.
89' RST
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#38 Indlæg af Danny Salling »

Kald mig bare dum men jeg fatter intet af hvad du mener med hearts and diamonds og at de ikke have nogen farver....


Der findes disse to:


Blå,rød,hvid

Blå,rød,sort

Hvilken af disse er det???


PS
Jeg ville gætte på at du mente, når du siger hearts and diamonds, den første, men så siger du at der ikke må være farver på, og så står jeg helt af da begge jo har blå som den første farve...
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#39 Indlæg af Danny Salling »

Hvad kører en rst egentlig med som standard af tryk. Jeg kan se at den ene boks kan skrues en del op og den anden noget mindre, men er dét som den boks der kan skrues mindst op for standard eller hvordan med det??
michael d

#40 Indlæg af michael d »

standart 0.45bar til 0.55bar

mk4 modellen fra 86-89 kan køre op til ca 0.7bar men har dog set en enkelt der kørte knap 0.85bar før den slog fra men der er jo lidt tolorancer i elektronikken så nogle kan måske klare lidt mere.

mk4 modellen fra 90 har en anden type box der eftersigende kan klare op til ca 0.9bar det er den med hearts og diamond mærkerne. i stedet for farve koderne. men en af mine venner (ole) som og skriver i denne tråd mener ikke den kan køre så langt op men det skal komme an på en prøve når vi får fat i en 90´r boks. så tester vi de 3 bokstyper

der står dog her på denne side http://www.turbocharger.co.uk/rs-turbo-series2.html at 90´r boksen kun kan gå op til 10.5psi= 0.72bar så det kan godt være det er rigtig hvad han siger. citeret fra siden "The later RS Turbo models allowed a higher boost to be run of about 10.5 psi"
men lad os nu se
Besvar