Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:28

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Benzin
Jeg har en Kadett 1.2 D der køre på 95 Oktan (Ikke Bly Fri) jeh har hørt at det der V-power / Nitro 3000 skulle være godt til ældre motore kan jeg køre på det uden der sker noget, jeg har bare ikke lyst til at spørge drengen på 17 der står bag kassen...? :-)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Re: Benzin
jeg køre ku på nitro3000, skulle rense motoren. Jeg har selv arbejdet på Hydro Texaco, og ved at det er bevist at benzinen renser din motor over nogle tankninger.. IKKE EFTER FØRSTE GANG.. mindst 3-4 gange..
Benzinen sætter nogle gode additiver i din motorolie, så det hele skulle have mindre friktion.. Men helt ærligt ved jeg ikke om det er de 18 øre ekstra værd. Men som sagt, der sker INTET ved at prøve det, da det er NORMAL 95 med additiver..

V-power har smadret nogle motore efter hvad jeg har hørt. men det er ældre motorer som er lidt slidt i forvejen, hvor den simpelthen bliver utæt. men som sagt har jeg hørt det!! det kan godt være at benzinen sætter nogle godt additiver i motorolien, men hvad så med at købe noget godt olie fra starten af??

Til MC!!

Nemlig, du har helt ret, derfor tvivler jeg også på den egentlige effekt af nitro3000, men vi havde flere kunder der var vilde med det, og som køret melle 2-4%længere på en literbenzin.. MEN MEN MEN det er da soleklart, at hvis man har en gammel møgmotor, der kun er delvis tæt, grundet eventuelle sodsamlinger eller lign. så vil man jo få en mere utæt motor ved at bruge benzin der fjerner disse..

Ja men husk på at min motor køre med 95 oktan den røde som der er bly i altså ikke blyfri, så er det vel ikke lige meget om der kommer nitro3000/v-power på?

Hmm.. Nej, du skal naturligvis fortsætte med blyholdig benzin, men du burde undersøge om din motor ikke kan køre Uden bly.. De fleste gamle biler kan, hvi sman stiller tændingen anderledes... Ellers så bare nitro3000 og så blyerstatning..

Den kan ikke køre uden bly, men den burde egentlig køre på 98 octan, og det er det man kan justere sig ud af, ALDRIG! uden bly...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time