Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...
Redaktør: Moderatorer
Gæst
#1
Indlæg
af Gæst » 25 feb 2004, 16:39
Min motor tikker i ventilerne selvom der lige er kommet nye løftere i!
Hvorfor??? Det er nøjagtig det samme som før
.
Mads.
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621 Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
#2
Indlæg
af s@g » 25 feb 2004, 20:43
På den DOHC jeg havde tidligere gjorde den det ved mangel på olie eller når olien blev for tyk/kokset. Jeg har kun brugt fuldsyntetisk olie 5W40. Håber det kan hjælpe.
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901 Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:
#3
Indlæg
af Transitfar » 25 feb 2004, 23:09
Nu hjælper det jo ikke at sætte nye løftere i, når det er indsprøjtningeventilerne, som kommer med deres naturlige lyd (støj).
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Gæst
#4
Indlæg
af Gæst » 25 feb 2004, 23:28
Transitfar skrev: Nu hjælper det jo ikke at sætte nye løftere i, når det er indsprøjtningeventilerne, som kommer med deres naturlige lyd (støj).
Nu er jeg ikke helt med??? Det lyder helt bestemt som en gammel sierra ohc! er det virkelig dysserne???
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621 Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
#5
Indlæg
af s@g » 26 feb 2004, 00:44
Min (første) DOHC var med inj. Og den havde tikken når der var de ting jeg nævnte tidligere. Dvs. gammel olie eller mandel på samme.
Gæst
#6
Indlæg
af Gæst » 26 feb 2004, 16:59
s@g skrev: Min (første) DOHC var med inj. Og den havde tikken når der var de ting jeg nævnte tidligere. Dvs. gammel olie eller mandel på samme.
Jamen der er rigeligt med olie på! Har prøvet med både Shell Helix 10w/40 og 5w/40, lige lidt hjælper det!
Mads
Gæst
#7
Indlæg
af Gæst » 26 feb 2004, 23:07
hva med at finde et par biler mage til og lytte tildem?
Ham selv
#8
Indlæg
af Ham selv » 27 feb 2004, 11:21
Havde et problem der lignede men jeg gik lidt den anden vej og brugte 15w-40
Ham selv
Thomas.
Medlem
Indlæg: 148 Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
Geografisk sted: Danmark
#9
Indlæg
af Thomas. » 27 feb 2004, 20:12
Men hvis det er meget højt den klapre og det lyder som en gammel ohc kan knasten jo sagtens være slidt. hvis den er meget slidt hjælper det jo ikke med nye løftere vHen være som der ikke kommer nok olie ind i løfterene
Gæst
#10
Indlæg
af Gæst » 28 feb 2004, 11:00
en knas på en sierra DOHC bliver ikke slidt men på en OHC er de meget dårlig
jeg tro det kan være din kæde(slap kæde)
det kan være den skal have en ny.
min sierra siger ikke en den mindste mislyd
den køre bare
MVH chr.lunde
sierra DOHC turbo