RS Turbo effekt problemer..

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Sønder RST.

RS Turbo effekt problemer..

#1 Indlæg af Sønder RST. »

Hey hey.. Jeg har lige fået monteret en cvh34 kent cams knast og justeret ladetrykket op til 0,8 bar, og derefter er den justeret ind med blandning og tændning osv. på rullefelt og der ga den kun sølle 143hk..???
Hvad kan det være???? Håber der er nogen der har nogle forslag...
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

#2 Indlæg af Ole.. »

De 143hk er det på hjulene, eller er det på svinghjulet?

Hvad sagde momentet?

Hvilken chip køre du med, er det standart luftfilter og udstødning du køre med? er der evt andre modificeringer?
Sønder RST

#3 Indlæg af Sønder RST »

Momentet kender jeg ikk det viser testen ikk noget om.. Der står motorens effekt er målt på rullefelt så det er vel på hjulene..? Der er monteret JR filter og det er standard chip og udstødning.. til knast kittet fulgte der også fjedre med men de er ikke skiftet endnu der sidder dobbelt fjedre i nu, men kan det have noget at sige..???
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

#4 Indlæg af Ole.. »

Den må være chippet hvis den køre med 0.8bar ! :wink:
Det er ikke muligt at kommer over 0.72bar med standart ecu!

Hvem har udført testen? Det er normalt at man for momentet med på parpiret da den er mindts ligeså vigtig som hestekræfter. (hvis ikke mere vigtig)

De 143hk kan ligeså godt være på svinghjulet som det kan være på hjulene! Men siger du at der står "motorens effekt er målt på rullefelt" ?
For så er de 143hk på svinghjulet!!

Men igen hvem har justeret/målt den?

kan du scanne rullefelt testen ind? står der slet ikke andet på parpiret andet end hk, blev der fortaget en 4-gas måling under indkøring på feltet?
Sønder RST

#5 Indlæg af Sønder RST »

Det er da nok muligt den er chippet så men det er den blevet før jeg fik den så..

Den er målt og justeret ved Bosch Autoteknik ved sæby i nordjylland.. På rullefelts testen er der kun angivet effekt i form af kw og så så er der angivet km/h på den også,den viser intet om momentet..

På regningen har de skrevet "udmåling af motorens effekt".
og kontrol og justering af benzin/luftblanding i tomgang, dellast og fuldlast ved kørsel på rullefelt. Og så selvfølgelig tændning og knasttiming.. Det er hvad de har lavet...
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

#6 Indlæg af Ole.. »

Hmm.. det lyder underligt.. knasttiming? har du justerbar knasthjul?

Nu kender jeg ikke til Bosch autoteknik eller deres arbejde, men jeg ville nok overveje at få den justeret/rullet et andet sted. evt. dem her:

N Aak Trimming
Markvænget 36
9600 Aars
Tlf:21620903


Eller evt. http://www.rh-motorsport.dk/index.html
Sønder RST

#7 Indlæg af Sønder RST »

Ja det syntes jeg også..
Der er just. knast hjul på..

Havde godt hørt lidt om at de ikk altid var de bedste til deres arbejde men troede ikk det ku være så svært at justere den ind, men der blev jeg jo nok klogere.. :?

Men snakkede med Bruno fra Bruno Hansen Motorsport idag, han var sikker på der var noget galt for han ville mene den skulle give min. 160-170hk med det der var lavet... :?:
Brugeravatar
Whosa
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København

#8 Indlæg af Whosa »

Jeg må holde med Ole, jeg er ret sikker på at det er chippen der driller dig. Jeg mener meget bestemt at standart chippen KUN går til 0,7 bar og der har den svært ved at køre ordentligt.
Du kan købe en ny chip som går til 1,2 bar ...
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#9 Indlæg af Jakob Hansen »

Whosa skrev:Jeg må holde med Ole, jeg er ret sikker på at det er chippen der driller dig. Jeg mener meget bestemt at standart chippen KUN går til 0,7 bar og der har den svært ved at køre ordentligt.
Du kan købe en ny chip som går til 1,2 bar ...


Jeg er af den overbevisning at en standart chip kan levere benzin nok op til 0,7 bar. Man kan sagtens hæve ladetrykket til fx. 1 bar på standart chip, men motoren vil ikke få nok benzin (= stemplerne bliver smadret efter få tusinde km.)

Grunden til at man chipper er altså at man ønsker at kunne køre med 1 bars ladetryk og nok benzin. Og mere benzin det er hvad en effekt chip giver.
Billede
Gæst

#10 Indlæg af Gæst »

Det eneste en tuningschip på netop en RS Turbo laver er netop at snyde ecuén så den tror at bilen kører med normalt ladetryk. Benzin er der rigeligt af med KE-anlægget, ihvertfald op til 220hk.
Mvh. Hansen
Besvar