Golf 3 kompresser mere benzin... Chip eller?
Redaktør: Moderatorer
-
Kris
Golf 3 kompresser mere benzin... Chip eller?
Jeg skal til og bygge en kompresser på en Golf 3 1.8 og den skal selvfølgelig også have noget mere benzin men hvad er der af muligheder?
En chip fra RH er selvfølgelig en mulighed men vil hellere selv lave det, så er der muligheden for og montere MS sammen med den almindelige motorstyring men hvad med og montere en dyse der bare åbner ved 0.2 eller 0.3 bar? Vil det virke? Vil det give et enormt stort benzin forbrug hvis den er åben hele tiden?
Det er vel det hele de ændre i Chip´en ved RH...
/Kris
En chip fra RH er selvfølgelig en mulighed men vil hellere selv lave det, så er der muligheden for og montere MS sammen med den almindelige motorstyring men hvad med og montere en dyse der bare åbner ved 0.2 eller 0.3 bar? Vil det virke? Vil det give et enormt stort benzin forbrug hvis den er åben hele tiden?
Det er vel det hele de ændre i Chip´en ved RH...
/Kris
-
Gæst
Re: Golf 3 kompresser mere benzin... Chip eller?
hvad har du gjort oppe monopoint for at koble kompresseren på....?
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
hvis du blot smækker en dyse på og trækker den v. feks 0,2bar, så passer brændstof/luftforholdet ved ET tryk, og ET omdrejningstal, og ikke nogen andre steder.
For nogen er det ok, men hvis vi virkeligt er i lowbudget afdelingen, så er en kompressor nok ikke lige sagen.....
Der ligger megen god kørbarhed gemt i styring af motoren, og man kan vist ikke ligefrem kalde en pressostat og dyse for en styring......mildt sagt!!
Med andre ord: drop det med een dyse, og gå multipoint. Hvordan vil du sikre dig at dit monopoint ikke sulter en eller flere stempler, når nu lufthastigheden stiger i din indsugning?? Jo, du opdager det måske, måske ikke, men HVIS du opdager at den sulter en cyl. så er den pressostat pludseligt en rimelig dyr dims!
For nogen er det ok, men hvis vi virkeligt er i lowbudget afdelingen, så er en kompressor nok ikke lige sagen.....
Der ligger megen god kørbarhed gemt i styring af motoren, og man kan vist ikke ligefrem kalde en pressostat og dyse for en styring......mildt sagt!!
Med andre ord: drop det med een dyse, og gå multipoint. Hvordan vil du sikre dig at dit monopoint ikke sulter en eller flere stempler, når nu lufthastigheden stiger i din indsugning?? Jo, du opdager det måske, måske ikke, men HVIS du opdager at den sulter en cyl. så er den pressostat pludseligt en rimelig dyr dims!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Gæst
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Du kan sagtens sætte dyser i manifolden, ikke noget problem. Langt de fleste biler er bygget med dyser i manifolden.
Hvis du vil bruge MS så er det lidt synd kun at bruge det som tilskud. Man kan ligeså godt tage springet, det er på lang sigt klart det nemmeste, men sæt dig godt ind i det før du går igang. FAQen og manualen er nødvendigt læsestof.
Hvis du vil bruge MS så er det lidt synd kun at bruge det som tilskud. Man kan ligeså godt tage springet, det er på lang sigt klart det nemmeste, men sæt dig godt ind i det før du går igang. FAQen og manualen er nødvendigt læsestof.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Golf3