Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 23:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 187 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

har selv en nyere GM bil. hvor det har undret mig at skulle skifte 2 skiver og 4 klodser bagpå, uden at lave noget foran! den kører sikkert med samme system. MVH. søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Jamen buk dig da ind under bilen og led efter en mekanisk forbindelse mellem bagaksel og karosse (ALB-ventil).
Hvis der IKKE er sådan en fyr, så spørg dit lokale værksted(!) hvordan bremsekraften til bagakslen bliver reguleret.
Hvis de så tåger op med noget snak om "begrænserventiler", så spørg om hvorfor der er ABS på bagakslen. Det er jo ikke ret tit, at du har glatføre under baghjulene, og sommerasfalt under forhjulene.
Det her ER faktisk indviklet...... :evil:
Kører du mest alene i bilen, eller har du tit "baglæs"??

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem

mest alene, uden lig i lasten! med til regnestykket hører nok at bilen er sænket bagi, men ikke foran! MVH. søren

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Citat:
Prøv nu at høre her, bare fordi du synes DK er latterlig, glemmer du nogen ting. I DK har vi afgift som du "glememr" at betale ved ikke at få din bil synet og godkendt, og det er vel helelr ikke helt uretfærdig at du skal overholde emmisons kravende på din øse. Og hvis du mener at du er jaget vildt er det vel fordi du kommer steder hvor du bliver jaget. Det er vel helelr ikke helt uretfærdigt at din bil skal være lovlig og at du skal betale mere i forsikring og grønne afgifter hvis din bil ikke er standard længere.
Det hele er to ting der bestemmer reglerne, afgifter som alle betale men som nogen prøver at snyde med, og sikkerhed.
Det har helelr ikke ret med EBC bremser at gøre det bliver din bremselængde ikke væsentlig kortere af.

Jeg har heller ikke påstået at min bremselængde bliver kortere. Og jeg har intet imod at betale mere i forsikring for en hurtigere bil og sørge for at den overholder emissionskravene. Jeg er blot trist over at det skal være så besværligt og dyrt at få godkendt en modifikation af bilen herhjemme. Men det er jo typisk at man altid skal angribes når man poster herinde.

Titel:
Transitfar skrev:
Forestil dig et 6-akslet overlæsset lastvognstog, hvor fartbegrænseren er fjernet og trucker-karl gerne vil op til luderen i Skørping ASAP.
Måske er jeg en tøsedreng, men hvis jeg lugter mulighed for kødannelse ude på motorvejen, så foretrækker jeg at være bagved sådan en i stedet for foran.
De har det jo med at parkere ovenpå i stedet for ved siden af......

Heldigvis har bremserne på vores biler(IVECO) samme dimensioner på alle aksler. Altså dem der er udstyret med EBD...
Skulle der mod alle forventninger, forekomme en diference på mere en 15% fra en aksel til en anden, vil bilen comp. bede fejl 40 om at køre på værksted... men det skulle jo ikke ske i teorien..

Titel:
et eller andet sted handler alt dette vel om at "vi" kører for stærkt.... vi er farlige osv...

dertil kommer nogle der kalder sig for "EU" og siger vi ikke må forurene....

disse to ting blandet sammen i EN stor skål giver så politiet (politikerne) mulighed for at håndhæve loven om ikke at køre "ulovligt" for stærkt...

altså tunet for stærkt.....

ikke fordi jeg ønsker det men hvad nu hvis man fik indført "bilovervågning" med sattelit GPS osv.... skrev bøder ud til dem der kørte for stærkt osv....

samtidig med at man lavede nogle baner hvor vi "syndere" kunne more os lovligt under ordnede forhold....

VED godt at dette ikke er løsningen.... men vent og se om ikke den der overvågning kommer....

skou

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Bare lidt mærkeligt:
Prøv at gå ind til en BMW-forhandler, eller hans AUDI-kollega, og prøv så at se, hvad der lovligt kan købes i Danmark.
Nåårh nej, de biler er jo forbeholdt ministre, ambassadefolk og kongehuset.....

Titel:
Hvordan går det med det godt initiativ?

v/h christian (havneren)

Titel:
Mester Medlem

Der skete måske ikke mere :(

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Færdselsstyrelsen har da taget fat i problematikken omkring chiptuning.
Et eller andet sted forventede jeg (Ja, jeg er naiv) at der så samtidig fra officiel side ville fremkomme en holdning mht. tuning (effektforøgelse og undervognstrimning), men nu skal vi åbenbart ensrettes efter bedste (dårligste) manér...
Jeg vil hellere end gerne medvirke til at nedbringe antallet af trafikdrab, ulykker generelt, og ikke mindst forureningens uheldige bivirkninger...
Men stadigvæk:
Citat:
Prøv at gå ind til en BMW-forhandler, eller hans AUDI-kollega, og prøv så at se, hvad der lovligt kan købes i Danmark.
Nåårh nej, de biler er jo forbeholdt ministre, ambassadefolk og kongehuset.....

Er det kun et spørgsmål om penge???

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 187 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Næste

Alle tider er UTC + 1 time