Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 18 feb 2004, 23:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Kan der monteres en MT75 gearkasse på en 2.0 OHC-motor?? Hvis såfremt er der så nogen fordele/ulemper?? Er der forskel i gearing på type N og MT75??

Håber nogen kan gi mig nogle svar :shock:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2004, 23:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
MT75 gearkassen er lissom udviklet til ohc-motoren, så vidt jeg husker....
Jeg er ikke klar over udvekslings-forskellen på type N og MT75, men det er garanteret vigtigere at du kigger på din bagtøjs-udveksling.
Det er nemlig i bagtøjet, at det sner...
Hos Ford passer gearkasser og motorer sammen.
Sierraén fås med CVH-motor ( :!: ), CVH passer med IB5, IB5 passer med Zetec, Zetec passer med MTX75, MTX75 sidder på 2,5V6
Derfor bør det være muligt umiddelbart at skrue en MondeoV6 sammen med en gearkasse fra en P100.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2004, 22:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 142
Geografisk sted: Kbh
Så det faktisk også siger mellem linierne, er at jeg burde lægge en v6er min 4wd????? Godt tænkt.... Hmm.... Dobbelt tvangsfodring.... hmmm...

_________________
Mvh
Claus


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2004, 23:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Naturligvis bør du lægge en v6 i din 4x4. Men først når du har læst lidt her: http://www.fastcougar.com/forums/catego ... m?catid=83 :shock: .
Hvis du så vil lave dobbelt trykladning, skal du nok finde skohornene og den store tube glidecreme frem.
Der er ikke for meget plads i forvejen....
Dét nummer er nok lidt nemmere i et Sierra-motorrum. :wink: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2004, 00:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 142
Geografisk sted: Kbh
Tjaaaa..... sådan en 3 liters konvertering kan jo altid komme.... To møller på svinet...... KNÆK siger transforboksen!!!!

_________________
Mvh
Claus


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2004, 00:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Ja, den er jo nok ikke bygget til +5-600 Hk.
Men til Sierra kan man få, hvad man har råd til.... :wink: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2004, 00:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 142
Geografisk sted: Kbh
Helt seriøst, så kunne det være rigtig fedt at gå og hygge bygge på en Sierra, hvis der altså virkelig kan lægges en duratec 2,5 i.

Jeg har endnu ikke fundet nogle stumper til 2,5eren... Altså stempler osv...

_________________
Mvh
Claus


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2004, 01:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Umiddelbart ser jeg kun et enkelt problem med at lægge en (hvilkensomhelst) mondeomotor i en baghjulstrækker.
Prøv at lukke hjelmen op på din egen mondeo, og bemærk så, hvordan motoren er ophængt i bilens højre side.
Hvis man så vender motoren en kvart omgang, så skal der mere end et stykke ståltråd til, inden dette motorophæng har en solid fastgørelse til karosseriet.
Men kan man løse dette problem, så tror jeg resten vil gå temmelig nemt.
Og sjovt, det vil det helt sikkert være.
Sierraen skal naturligvis være en P100, født med Diesel :lol: :lol: .
Så er bilen jo typegodkendt med turbo...... :shock:
Og ja, det er vist svært at finde "spændende" dele til en v6 Duratec, men det ville være en sjov udfordring. Men til en start, så kan det garanteret lade sig gøre at finde gode, brugte ud-manifolder.
Katalysator-monolitten ligger nemlig i selve manifolden, så når der skal skiftes katalysator på sådan en, ja så står man pludselig med en god start til en turbo-manifold.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2004, 11:18 
MT75 er da til 2.0 DOHC/ og ikke til OHC..! - det er 2 forskellige typer...?!


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2004, 14:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Det er derfor jeg spurgte i starten af dette indlæg om det kan lade sig gøre at bygge over. Jeg har lige skrottet en DOHC karb. og købt en 2.0 OHC. Hvis der er en fordel ved skift af gearkasse udfører jeg operationen, hvis ikk blir den solgt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team