Som skrevet står..
Har lidt problemer med min 318 E36 ikke kan gå i tomgang når man lige har presset den. Hvis man derimod lader den falde stille til ro er der ingen problemer.
Jeg har en bruno hansen BOV på. har det noget med den at gøre
Min turbo bimmer har tomgangsproblemer
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvis boven er af stempel typen der kan være noget tunge i det, kan det være at den ikke lukker hurtigt nok, og motoren dermed går for magert.
Hurtig fejlsøgning fjern boven og prøv om det ændre noget. Hvis der er en ændreing og du er løbet tør for justerings muligheder, så få fat i en recirkulerende også kaldet en bypass ventil, og lev uden den irriterende lyd.
MVH
Morten
Hurtig fejlsøgning fjern boven og prøv om det ændre noget. Hvis der er en ændreing og du er løbet tør for justerings muligheder, så få fat i en recirkulerende også kaldet en bypass ventil, og lev uden den irriterende lyd.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hvad i alverden er det dog for en irriterende lyd der her omtales?? 
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
HenrikGM skrev:Hvad i alverden er det dog for en irriterende lyd der her omtales??
Jeg vil sige nærmest en "Brian" lyd
Er desværre selv blevet lidt ramt af den da jeg fjernede min luftmængdemåler.
Men smag og behag er gudskelov ikke ens.
Hørte forleden en alfa 156 der var flygtet fra F!, og skodsænket. Med det resultat at jeg kunne gå hurtigere
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
mrx
hvad kan jeg så gøre
Bruno Hansen BOV er jo ikke justerbar. kan jeg evt rette problemet ved at købe en som er justerbar og stramme den helt????????????????????????????????????????????????
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Ja den kan justeres dåledes at den kun åbrer ved meget stort vacum og dermed er lukket ved tomgang, Men så har du kun lyden og egentlig ikke det den er konstrueret til, at lukke tryk ud af indsugningssystemet mellem turrbo og gasspjæld ved speederslip. Den er oprindelig konstrueret for at forlænge turboens levetid, og ikke for at få den "fede" lyd, hvad det så end er.
MVH
Morten
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html