Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Will... ja navn og E-mail har da ikke nogen betydning ...
Den strækning jeg tidligere har nævnt (lossepladsen) er en gor lige vej væk fra off vej ja den er også offenlig men ikke beboet,
Hvad sikkerhed angår er det forbudt at opholde sig på vejen når der bliver kørt dvs bag den hvide streg og der er grøft på begge sider at vejen så tilskuer ikke kan komme til skade. ja så er der jo kun førene af bilerne der kan ske noget med men oki det er jo på eget ansvar da der ikke er nogen der tvinger dem til at køre..
Det med flaske kast og folk sparker på politiet`s biler ja de må sq være godt dumme det er jo at pisse ikke minst på dem men også på os andre der forsøger at ha en rolig aften, hvor vi kigger på andres biler og en snak men andre ejere ...
Førhen kunne vi stå på tanken i fred men det er også ødelagt for nu får vi en bøde kastet i nakken pga der er nogen der ikke kan vente eller skal vise sig også kan jeg godt forstå at betjentene gør deres arbejd..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Wildert, tag dog for helvede og læs hvad folk skriver, inden du tæsker løs på tasterne!!

De folk der kaster flasker efter politiet, som du selv skriver, foregår ikke længere på Striben, så jeg ved ikke om du nogen sinde har været der?

Og ja, det koster penge at tage over på Vandel osv. men nu er det sådan at jeg har 100km hver vej for at komme på Striben i KBH, så stop dit pis med at folk ikke gider køre langt for ræs, fordi det er for dyrt! Prøv hellere at sætte dig ind i, hvad klubstriben har prøvet på i flere år, men altid bliver mødt med tavshed og lukkede døre, når de kommer med forslag..

Du virker som en af de folk der sidder inde foran fjerneren, og kun ved hvad der foregår via tossekassen! Hvis du nu kom på Striben, f. eks. den dag, hvor de tjekkede alle biler, ville du ændre mening på stedet, for sådan som panserne opførte sig over for folk, var direkte svinsk!!

Ved sgu godt at det er ulovligt at ræse, men det er fandme ikke ulovligt at mødes i større forsamlinger, f.eks. på en off. p-plads, og det kan du tjekke alle steder, hvis du bare gad...

Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
@.....:
Næh, det har måske ikke det store betydning, men jeg synes at det siger meget om folk at de ikke vil vedkende sig deres meninger - men ok - der kan være mange andre grunde til at forholde sig anonym på nettet - så det vil jeg ikke vade mere rundt i.
Ang. lossepladsen, så er det jo meget fint at det er "forbudt" at opholde sig hvor der bliver kørt, at der er grøfter, osv. osv.
Det er jo glimrende - men det er for det første ikke nok - prøv at se hvordan beredskabet er til Holeby racene, og ikke mindst DHB. For det andet, så bliver det altså ikke godkendt hos politiet af at sikkerheden er bedre end på de mange tilfældige industriveje der er blevet kørt på - motorløb skal godkendes for ikke at være ulovlige. Der er ganske enkelt nogle sikkerhedsregler som skal overholdes, og nogle tilladelser der skal gives, for at det ikke er ulovligt. Og sker der bare én ulykke derude, og det bare så meget som kan sandsynliggøres at politiet har været vidende om at der bliver kørt race, men ikke har gjort noget - ja så sidder de med et megaproblem.

Når der så oven i købet er de klaphatte der ligefrem pisser på politiet, så går det ikke i den rigtige retning. Men den del tror jeg vi er enige om...

@Brian C:
Om jeg nogensinde har været på Striben.... årh jo... det tror jeg nok. Fra jeg fyldte 18, og ca. 4-5 år frem, var vi der mindst 2 dage om måneden - og som regel mere. Siden aftog det, netop fordi en del folk opførte sig som idioter, og jeg skal da blankt erkende at der i dag går rigtig langt mellem at jeg er på Striben. Men sidst var vel sidst på sidste sæson - altså ca. ½ år siden, og der måtte jeg da først og fremmest bede en eller anden klaphat om ikke at sidde på forskærmen af min bil og lege med sin hund (noget han ikke lige kunne se hvorfor jeg gik op i), senere de obligatorisk mange idioter der skulle fyre den af ned mod publikum, samt den klaphat der i en 4-hjulstrækker skulle lave ringe midt i menneskemængden.
Det er da rigtigt at der ikke var nogen der kastede flasker efter politiet, for de kom faktisk ikke da vi var der - men der var rigtig mange der bare smed ½ liters sodavandsflasker, cigaretpakker, slikpapir, og alt muligt andet affald.
Så noget af det jeg synes er så kvajet foregik i hvert fald i sidste sæson - og det med at svine politiet var der ikke lige lejlighed til at hverken be- eller afkræfte.
Så måske jeg skal tvivle på om DU nogensinde har været der - i hvert fald med åbne øjne, eller uden solbriller.

Nu var det jo ikke mig der startede med at sige at folk ikke gad at køre langt for at køre, eller gad bruge penge på det - det var sådan set dig selv - læs evt. lige dit indlæg igen...
Jeg ved iøvrigt nogenlunde hvad Klub Striben har forsøgt at gøre - jeg var selv medlem... nr. 18 så vidt jeg husker... så jeg var skam en af de første.
Men jeg droppede det igen, for jeg synes ikke rigtig at bestyrelsen formåede at gøre det der skal til. F.eks. mener jeg at de var for vage med at forsøge at holde folk fra at gøre at alle de dumme ting som jeg tidligere har nævnt. Der blev skrevet om det i bladet, og på hjemmesiden, men det var ligesom det - de påtalte det mig bekendt aldrig til enkeltpersoner ude på Striben - noget de sikkert sagtens kunne have gjort, hvis de havde organiseret sig lidt.
Hvorfor jeg så ikke selv gjorde noget, kan du sikkert spørge: Jeg hverken kender, eller kendte nok personer på Striben til at have de store muligheder i den retning, og efterhånden var jeg også ved at tabe interessen fordi jeg synes det lignede en tabt sag med alle de klaphatte der ikke fattede sikkerhed, og god opførsel. Det ville jeg ganske enkelt ikke associeres med.
Så jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg skulle have fået mine indtryk fra tossekassen - jeg har dem da også derfra - og det er mindst lige så relevant, for det er alene derfra Hr. og Fru Danmark får deres indtryk af Streetracerne - så det er bedst for alle at der komme et godt indtryk derfra - der gør der bare ikke...
Og jeg har skam været på Striben hvor politiet tjekkede - det er godt nok længe siden - men personligt har jeg aldrig haft noget at udsætte på deres arbejde derinde. De har nogenlunde talt som der blev talt til dem...
Så hvis du er irriteret over at politiet opfører sig dårligt, så kan jeg, baseret på egne erfaringer, kun opfordre dig til at vende blikket indaf, og/eller mod dine "medsammensvorne" (det udtryk skal ikke tages så seriøst som du måske tror).

Du har da ret i at det ikke er ulovligt at mødes i større forsamlinger - men det er da heller ikke ulovligt for politiet at tjekke bilers lovlighed, er det? Det kan du jo evt. tjekke?
De gør det jo alene fordi det er deres eneste mulighed for at dæmme op for det race som der uundgåeligt hører med. Hvis du er bange for at få en bøde i sådan et tilfælde, så lad være med at komme til den slags træf, og deltag istedet i de forskellige bilklubbers træf rundt omkring.
Alternativerne hvor man undgår bøder, er RIGTIG mange - uanset om man vil race, eller man vil glo fede biler.

Venligst
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally

ja det er squ som alt andet... der er nogle de er for og andre imod.... jeg vil gi "wildert" ret i meget men også jer andre.. det ville være rart med et stykke vej og squ det koste 25 eller 50 kr pr. aften ville jeg med glæde betale velvidne om at der så var styr på tingene.. en jævn dag på striben er der vel omkring 500 mennesker ikk?? 500 gange 25 = 12500 kr det må det kunne gøre ret godt for vil jeg mene eller er jeg helt vind og skæv og langt ude..!!

men først vil jeg nok mene at VI skal opføre oz ordenligt over for de blå, for de er de første som snakker med avisen, og har de haft et "godt" indtryk af begivenheden så gør det, det ikke værre...!!

nu var jeg på striben i fredags i tåstrup.. og jeg har det oz sådan lidt med at flok smider flasker og cigaretpakker rundt omkring, hvorfor skal det ligne lort nok vi er skredet... der var oz en som katede en flaske på vejen, sådan en spasser... men der var oz en som var hurtig og samlede den op igen og det er squ sådan det skal være...! nogle er idioter og laver en mase lort men så må vi andre squ hjælpe med at rette op på det igen..!

det tager nok lang tid at få vendt rygtet om striben, men det kan næsten kun blive bedre ikk?? så der er jo ikk andet end at gå til den og være de "flinke" drenge...!

mvh
Allan

Jeg vil give dig ret i flere af de ting du nævner nu:-D

Jeg er heller ikke medlem mere, da jeg heller ikke synes at de gør nok, men hvad kan de gøre?? Hver gang de kommer med et forslag, bliver de, som sagt, mødt med lukkede døre?! Fik en snak med en betjent på striben, om hvad vi evt. kunne gøre, og han kunne kun sige at det er op til politikerne, og den fatter jeg ikke helt? For bl.a. i Esbjerg kan det godt lade sig gøre at få et sted at køre, hvilket de har haft i over et halvt år siden:-P
Hvorfor det så ikke kan lade sig gøre i f.eks. KBH, det fatter jeg ikke helt, og jeg ved jeg ikke er den eneste..!!!
Vil give dig ret i at der er en del klaphatte de steder hvor vi kører, men det gælder indenfor alt, selv hvor der bliver kørt rally osv..
Og det bliver aldrig anderledes.
At folk kører MOD folkemængden er forbi, de steder hvor vi kører nu, og flere og flere er begyndt at "køre en form" for selvjustits, og ja, det var på tide...

Så der sker da nye ting, selvom du ikke kan se det, da du ikke kommer på striben mere:-|

Hvorfor folk ikke har respekt for din bil og andres, det kan jeg ikke svare på?

Mester Medlem

Mja, som tidligere sagt, så synes jeg heller ikke at kunne se at det er optimalt at komme til at dyrke en form for motoriseret sport i DK - og derfor er jeg ikke overrasket over at ting kan lade sig gøre et sted i landet, men ikke et andet.
Umiddelbart er det dog ikke politiets opgave at stille noget til rådighed - det er op til kommunerne, i samarbejde med evt. lodsejere - derefter skal politiet give tilladelser.
Så hvis kommunerne beslutter sig for at det er jeres eget problem, så er den, som betjenten har fortalt, ikke ret meget som politiet kan gøre. Hvis de er rigtig flinke så kan de jo foreslå et eller andet til amtet eller hvad ved jeg, hvis det kommer op på et møde, at streetrace er et problem - men det er vel ca. hvad de kan stille op.
At Klub Striben bliver mødt med lukkede døre undrer mig som sådan ikke - det skyldes en blanding i et ukendt forhold, af to ting: 1. Streetracerne har dårligt ry, af forskellige gode og dårlige grunde. 2. Det er som sagt besværligt at dyrke motorsport i DK - det er ganske enkelt ikke politisk korrekt, og der er ikke stemmer i det - for Hr. og Fru DK har også et dårligt indtryk af streetracere.
Så det er nødvendigt at tage charme offensiven - og her skal streg under "offensiven" - det er ikke nok bare at opføre sig pænt - medierne vil stadig fokusere på de uundgåelige idioter. De fokuserer kun på de velordnede streetracere hvis de bliver gjort opmærksom på dem - som f.eks. Legal Streetrace gjorde med deres første Holeby arrangement.
At passivt opføre sig pænt vil tage ALT for lang tid at opnå noget med - kan det derimod bringes til torvs at streetracere også kan være fornuftige unge mennesker, så er der en chance.
Derfor er det heller ikke, som du selv nævner, et sekund for tidligt at køre den form for justits som det glæder mig åbenbart bliver mere og mere almindeligt.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Lige en kort kommentar til denne ellers lange tråd!
Jeg finder mange ting helt rigtigt fra flere sider... Dog vil jeg som én nævner gerne høre mere om det stykke asfalt der er blevet tildelt i Esbjerg? Jeg har ofte været til race i Esbjerg, var det faktisk i fredags, og der er absolut intet legalt over det der! Igen en off. vej... Jeg mener, at nogle af racerne afslog det forslag der blev lagt frem for racerne, og så er det hele jo spildt! Undskyld jeg siger det, men nogen gange virker det som om, at det er det ulovlige aspekt i racene der tiltrækker folk, og ikke altid kun racet?
Daniel

Mester Medlem

Det tror jeg du har helt ret i Daniel. Om ikke andet så har det noget at gøre med at ordnede forhold ikke kan hamle op med "uordnede" når det kommer til frihed og fleksibilitet - to sider af samme sag om ikke andet.

Jeg havde en lignende diskussion med et par gutter på golf2.dk's forum, og der var en der nævnte det samme - at de havde afslået - og han var vist en af dem der havde afslået - eller i hvert fald var enig. Jeg havde blot indtryk af at det var i nordjylland - selvom jeg overhovedet ikke er sikker.
Et af argumenterne for at afslå var iøvrigt at det var lamt at man skulle køre med hjelm.... go figure... det er præcis derfor jeg mener at streetracerne er nødt til at være indstillet på kompromiser.

Venligst
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally

Junior Medlem

Jeg har aldrig fattet dem der køre denne form for "race" og som du siger er der flere steder blevet tilbudt et sted at køre men nej det vil man jo ikke, jeg hørte det samme "argument" som dig med at de ikke ville køre med hjelm. Og når de blå kommer ud for at passe deres arbejde bliver de mødt med tilråb, dette giver jer et meget dårligt rygte, det samme gælder når der nogen fra jeres "klub" der laver hærværk og sviner hele området til. Her i århus er det ikke anderledes.

Jeg må indrømme at jeg har fuld forståelse for at de blå tager SBI med på besøg engang imellem det er vel den eneste måde folk lære det på.

Er det i orden at de tager synsmændene med?!

Jeg kunne ikke være mere uenig, er det måske ikke nok at vi skal betale en formue på at få gjort bilen klar til syn hvert 2. år???!. Nu skal man måske sørge for at bilen vil kunne gå igennem syn hver eneste dag??
Forstå mig nu ret. selvfølgelig skal en bil ikke have lov til at køre på vejene hvis den er bundrådden i vangerne, men det er jo heller ikke fedt at man skal tjekke sin bil hver gang man køre bare fordi man bor i DK.
Det er da fedt hvis du/i gennemtjekker jeres bil hver eneste gang du/i skal ud og køre, men det har jeg hverken lyst ell. råd til.
Det eneste staten kan bruge syn til, er at tjene penge. Og det er jo blevet bevist at det ikke gavner sikkerheden, på vejene, som det var meningen da synet blev obligatorisk!!!

Det kan godt være at du er uenig "Wildert" men så er det fordi at du har for mange penge, (eller for gode kontakter :o) ). Det er jo ligeså meget "brian" i sin kadett 1.3s der vil køre træk mod en anden 1.3'er for sjov skyld og det er jo ikke så fedt ved DHB..
Jeg tror at striben og stregen osv bliver samlet p.g.a. at folk gerne vil mødes med andre folk der har samme interesse som dem (os) selv.

Jeg synes ikke det er i orden at svine politiet til, de gør jo bare deres arbejde. Jeg synes også det er åndssvagt ikke at sige ja tak til de tilbud om at køre lovligt , hvis bare man kører med hjelm osv., for det er jo lissom selve "trækket" mellem to biler det kommer an på, og ikke om politiet kommer.

Dette er ikke skrevet for at svine nogen til, men for at prøve at udtrykke min mening.
Dette er bare min mening om dette emne, og jeg er klar over at der altid vil være folk der er uenige med mig, og det skal de have lov til. Jeg mener bare at vi aldrig slipper af med streetrace, så man kan ligeså godt prøve at få det gjort lovligt (DHB osv.)

Med venlig hilsen Rasmus J. Kjær

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time