Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:17

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Hvorfor er det lige at i "skal have et stykke lukket vej af kommunen?" Hvordan har i lige gjort jer fortjent til det???

Hvis jeg får trang til at spille paintball, eller hvad ved jeg, så nytter det sgu' ikke noget at jeg bare render på gader og stræder og skyder med mit paintball våben, og derefter bliver mobset hvis politiet napser mig for overtrædelse af våbenloven. Hvis jeg vil spille det, så må jeg SELV finde et privat areal, indhente tilladelser, osv., osv. Der er sgu' da ikke nogen der kommer og serverer et grydeklart arrangement, bare fordi jeg render og overtræder loven - og det skal de heller ikke.

Jo, der er da nogen på Striberne rundt omkring i landet der gør noget for at få et sted at køre - men resten gør ikke en skid, eller endnu værrere: opfører sig som idioter som aldrig får en skid respekt. Det hjælper IKKE at råbe efter politiet, kaste med flasker, svine, støje og generelt opføre sig af helvede til.

Tag dog at blive voksne... og iøvrigt er der jo efterhånden rimeligt mange muligheder for at køre race. Klubrally har klasser for standard biler, og der er rigtig mange drag race arrangementer rundt omkring i landet - og ellers er det jo bare med at arrangere flere - det kan lade sig gøre.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Att: Wildert

Nu er det jo heller ikke lige så svært at finde et sted og skyde med paintball vel.....

Men jeg er enig i at det overhovedet ikke hjælper at opføre sig som nogen gør (råbe efter politiet, kaste med flasker, svine, støje og generelt opføre sig af helvede til).
Men uanset hvor mange underskrifter osv. der er blevet indsamlet, og hvor mange gange der er blevet søgt om tilladelser, er der aldrig sket en skid. Det eneste det kan blive til er arrangementer som DHB osv. og det er ikke nok. Det skal jo helst foregå hver weekend over hele landet, og helst uden at det koster en bondegård, da bilerne jo er dyre nok at have i forvejen.
Det bliver umuligt at få det trumfet igennem i DK.

Mester Medlem

Jeg indrømmer gerne at det ikke er lige så nemt at dyrke motorsport i DK, som det er i andre lande - ingen tvivl om det - men det er da stadig noget af det mest forkælede jeg har hørt endnu.

Men lad nu være med det pladder om "uanset hvor mange underskrifter..." osv. osv. Jeg kender da udmærket til at selv seriøse projekter er strandet hos myndighederne - men det er seriøst noget fis at "der aldrig er sket en skid".

Peugeot Klub Jylland holder 3 åbne arrangementer i år, plus et for biler fra PSA koncernen (på lørdag faktisk), Legal Streetrace holder 3-4 arrangementer i år på LF Airport i Holeby (se post her i forummet). Hvad forventer du mere?
Hvor forkælet er det ikke bare at sætte sig og sige "det skal jo helst foregå hver weekend, over hele landet, og det må ikke koste noget".... hva' fa'en forventer du? At du bliver sponsoreret af staten, at du kan opføre dig som du vil til arrangementet?

Tag nu og bak op om de lovlige arrangementer, og drop de ulovlige - det viser dels velvilje hos myndighederne, dels kan det ses hos arrangørerne at det nytter noget, og det vil give andre muligheder for at komme i gang - alt i alt giver det flere og flere arrangementer.

Der er ingen undskyldninger for ulovligt streetrace - kun forkælede bøller der alligevel ikke er interesseret i lovlige arrangementer, med mindre de ulovlige aktiviteter de deltager i nu legaliseres - well surprise! It ain't gonna happen!
Streetracere må se at tage noget ansvar selv, og være med på nogle kompromiser for at få et godt forhold til myndighederne. I kan ikke få det som i vil - det er for farligt - det viser antallet af uheld på Striberne rundt omkring med al tydelighed.

Og ja, det bliver umuligt at få trumfet igennem, så længe at streetracere opfører sig som forkælede femårige der bare vil have en chokolademad, uanset om det er muligt eller ej.
Fat det - i overtræder loven... tag det som en flok mandfolk når i bliver snuppet - og lad være med at sige at det kommer bag på jer, når man ser den måde som politiet tit bliver behandlet på - i hvert fald på Striben i Kbh's området.

Jeg har kommet på Striben siden jeg var 18 (snart 9 år siden), men jeg gider simpelthen ikke mere - folk er bare for syge i låget, og totalt kolde i røven med hvordan de opfører sig. Hvis mentaliteten var som for 7-9 år siden, så gad jeg godt at komme der - men sgu'tte mere. Den gang var der heller ikke noget piv med politiet - de kom ud og tjekkede hvordan det stod til, og i mens opførte alle sig pænt og nydeligt, og strømerne kørte igen. Så kunne der races - den ENE vej - IKKE begge - igen.
Men da jeg oplevede en eller anden nar inde på Amager Strandvej der lossede til en politibil der var ved at køre, så det endte med at de kom i mandskabsvogne og hvad ved jeg - der var jeg sgu' træt af hvordan Striben er blevet.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Nogle af dem der kører illegalt ville nok ikke benytte en bane alligevel da de ikke altid er kommet helt ærligt til delene i bilen så jeg forstår godt politiet. Der hvor jeg bor er altid nogle der brænder dæk af hver aften og det er i hvertfald tegn på at de ikke selv har betalt for dækkene. Men en 1/4 mile bane på sjælland ville være dejligt og der vil helt sikkert være flere der vil betale for at komme til at køre en gang om ugen med de seriøse entusiaster.

Wildert, du er endnu en af dem, der ikke fatter hvad det her går ud på:-/

Det "ræs" som du kalder det, på Holeby, kan ikke bruges til en dyt, da det kun er 200m, man når lige op i 2. gear og så er det forbi...
De arrangementer der er på Vandel er kanon, men desværre også for langt væk for os, der bor på Sjælland og Fyn..

Desuden er det ikke kun ræset, folk kommer for på striben og lign. det er også samværet og den hyggelige stemning, der generelt er sådanne steder, bare se på DHB og DFB for den sags skyld!
Desuden er det jo altid fedt at se flotte og hurtige biler, blive vist frem osv...
Selvfølgelig skal sikkerheden være i orden, men sålænge politikere og lign. ikke vil indse at der er behov for et par aflukkede strækninger, hvor vi kan "dyrke" vores interesse, vil dette aldrig stoppe:-(

Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gladsaxe
Sorry Jens... Det der er nok det dummeste jeg har hørt længe !!!

Din opfattelse er altså, at hvis nogen har et forbrug.. Det være sig dæk eller Paintballkugler.. så har de stjålet dem ???

Næ nej.. der er bare nogen som tjener penge, og så vælger at smide dem efter dæk ( Hvilket jeg også syntes er dumt ) men at kalde alle der laver en burnout for forbrydere er direkte dumt !!

Solow...
Ja kan kun være enig med dig og respekt for din udtalelse...
Det kan være nogen mener det er dumt personligt er jeg en af dem der bruger næsten alt på bilen når jeg har betalt mine faste udgifter og det er der ingen der skal blande sig i ,nogen drikker lortet op og genere folk på åben gade og andre på biler ja som min selv.. Det skal lige siges at de to ting skal ikke blandes.. jeg forstår at det er noget lort at bruge off vej men når vi så finder et stykke vej hvor vi ikke genere nogen (Odense lossep) og hvor der er styr på sikkerheden kommer panserne straks og lukker lortet .. det samme på lindø, også er det jo at der bliver kørt på vej strækninger der er farlige og det er noget lort .. men hvis de politiet bare ville lade os være på den gamle vej så var alle glade ....

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Nu ved jeg tilfældigvis at de bruger op til flere sæt dæk om ugen og har haft tanket deres biler uden nummerplader så de ikke kunne spores. Det er den slags mennesker der ødelægger muligheden for en bane.

Jens:: .. hej jens dem du ser der kører uden plader har du meldt dem hvis ikke er du jo ikke meget bedre end dem ..
Min mening om det her er at hvis vi fik et sted vi kunne køre så er det kun der at der skal races og ikke til og fra stedet for det er jo gerne der at det går galt, også skal bilerne være i lovlig stand der mener jeg bramser og dæk, sprit og div andre rus midler blandet med kørsel bør meldes til politiet. Ulovlige biler div bramser og andre ting (ikke motor da det er meget få der kører lovligt der ) bør bortvises .. så er der måske en mulighed for at vi alle kan være her...

Mester Medlem

@Brian C:
Nå, så jeg er en af dem der ikke fatter hvad det går ud på? Jaja... det har du nok ret i - for jeg fatter ikke hvad det skal nytte at svine politiet til, sparke efter deres biler, kaste flasker efter dem, smide med affald der hvor man kører, køre race TILBAGE mod tilskuerne, osv., osv.
Hvad jeg derimod helt og aldeles fatter, er hvad det BURDE dreje sig om, og hvad det i meget højere grad drejede sig om for 7-8 år siden. Nemlig at folk ikke kun kommer for ræset, men for stemningen. Problemet er bare at sådan er Striben ikke (længere).

At du ikke kan bruge streetrace arrangementerne på Holeby til noget, kan jeg ikke rigtig tage seriøst - tag dog og støt de arrangementer, og giv de ulovlige fingeren - det løser sig jo ikke "over night", og da slet ikke af at man læner sig tilbage og bare kræver mere, fordi de initiativer der finder "ikke er gode nok" - det er sgu' da en pisse forkælet holdning - de er da 1000 gange bedre end hvad der har været tidligere.
At der er for langt til Vandel gider jeg egentlig heller ikke rigtig lytte på - der er en mulighed på Lolland Falster, og ja - det koster da penge at køre til Vandel - men du har da ikke forestillet dig at det er gratis at dyrke race?

Jeg giver dig meget ret i at det ikke stopper - jeg tror bare ikke på at det stopper med aflukkede strækninger hvor den interesse kan blive styrket. Efter hvad jeg har hørt, så er Malmö's lovlige "Stribe" et inferno af slagsmål og ballade. For Danmark's vedkommende er der i hvert fald det problem at et lovligt arrangement ikke er så "nemt" at deltage i som et ulovligt - motorklubber osv. kan ikke konkurrere med hurtigt at ringe til nogle af rødderne på mobilos. De kan heller ikke konkurrere med at man bare lige finder et stykke øde vej, hvor der ikke kommer noget politi - de er nødt til at have tilladelserne og sikkerheden i orden.
Lovlige arrangementer kan IKKE blive lige så "nemme" at deltage i som de ulovlige - og så længe at streetracerne ikke gider acceptere at det ikke lige bliver helt det samme som at køre til Tåstrup en lørdag aften, så vil streetracerne jo aldrig synes at det er godtnok - for det kan ikke lade sig gøre. Og det er præcis hvad jeg mener med at streetracerne er nødt til at være indstillet på kompromiser, hvis de vil gøre sig håb om at dyrke deres interesse lovligt.

Og hvorfor skal politikerne bare "indse" at der er behov?!? Hvad gør i for at "forklare" dem at det er den mest geniale ide i hele verden at der skal disse strækninger til?
De eneste "forklaringer" jeg har set i offentligheden, er idioter der, som tidligere beskrevet, opfører sig som psykopater der sviner politiet, etc. til. Kolbøtter som dem der var med i TvDK's "48 timer" udsendelse fra Striben, hvor de ligger og kører +200 km/t til og fra Striben - er nogle smartasses, og i det hele taget ikke særligt skarpe at høre på.
Det jeg vil frem til: Langt de fleste Streetracere gør tæt på intet for at forbedre situationen - de står bare og tramper i gulvet som forkælede møgunger, der bare vil have deres vilje - og så tror de at det er fuldstændig konsekvensløst hvad de ellers foretager sig.

@..... (lidt useriøst at du i det mindste ikke kan bruge dit navn, eller vise en email adresse):
Lad mig først starte med at understrege at jeg har alt mulig respekt for folk der prioriterer anderledes for at kunne dyrke deres interesse 100% - jeg synes også at Jens' udtalelse var noget under lavmålet - så hermed min støtte til dig på dette punkt.
Ang. din ide om køre på Odense Losseplads, så kender jeg ikke lige til hvordan det er foregået, men jeg tillader mig at antage at det stadigvæk ikke er blevet godkendt af politiet, og at din udtalelse om at "der er styr på sikkerheden", skal tolkes som at området var sikkerhedsmæssigt bedre end en eller anden tilfældig industrivej - korrekt?
Hvis det er korrekt, så er det stadig ulovligt race - og politiet har som bekendt til opgave at stoppe ulovligheder - med andre ord: de har bare gjort deres arbejde. De kan ALDRIG nogensinde forsvare så meget som én ulykke, der er sket uden at de har grebet ind. De er ganske enkelt nødt til at "lukke lortet" - de har også et job at passe, og et ansvar at leve op til - like it or not - der er ingen vej udenom de rette tilladelser, beredskaber, osv. osv.

Jeg ved godt at de rette tilladelser kan være besværlige at få osv., men det er i hvert fald blevet bedre - så tag og støt op om de lovlige arrangementer - og hvis i absolut skal deltage i de ulovlige, så opfør jer for fa'en da ordentligt. Det samme gælder i sådan et offentligt forum som her - lad dog være med at svine polytten for at gøre deres arbejde - det skaber INGEN sympati hos de parter der kan hjælpe jer til lovlige arrangementer (arrangører, politikere, politi, og myndigheder generelt).

Kort og godt (og en gentagelse): Tag et ansvar!

Venligst
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time