Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 16:04

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Læste lige i en af de tuningshistore herinde.
Der var der en der skrev at det ikke duede at mont. kompressoren FØR gasspjældet, man skulle tilgengæld mont. den EFTER da dette ville give en meget bedre effekt...

Hvorfor :shock: , kan det ikke være ligemeget hvor kompressoren bliver mont, den blæser vel lige meget luft ind i motoren om den sidder FØR eller EFTER gasspjældet

anders.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge
Hvis du montere kompressoren så den suger igennem spjældet, er det en del nemmere at lave. Når det hele er monteret skal den have nogle større dysser og så kan man chippe den originale boks. Skidenemt, men om det er det mest effektive vil jeg ikke udtale mig om. Man kan også montere den på den anden måde men der skal en anden styreboks eller tilskudssystem til

Titel:
Kan ikke forstå du siger det gør det nemmere, da gasspjældet skal flyttes fra sin originale position til en anden, derudover skal der også trækkes ny speederkabel osv osv.
Men hvis man mont. kompressoren FØR gasspjældet, så burde man "kun" skulle købe et tilskudssytem ved siden af.

Men om regningen ikke bliver den samme om du gør det den ene eller anden vej?

anders.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge
Jeg vil da mene at det ikke er svært at flytte gasspjældet. Hvis det er din egen bil du har tænkt på, er vores indsugning det samme og det burde ikke være noget problem.
HVis man har styr på det med tilskudsystemet, montere ekstra dysserne, map sensor osv er der vel ikke den store forskel, men for folk der vil starte i det små kan det være en del nemmere kun at rode med det praktiske og holde sig væk fra det elektroniske.
RH tager vist 3000kr for at chippe standard boksen og mener Scantune skal have 5500kr smt6 med montering og indkøring så det er ikke den vilde prisforskel

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Det vil give mere effekt at montere kompressoren før gasspjældet, da det gør det muligt at montere en intercooler. men til gengæld skal du høre på alt det LARM det giver hver gang du slipper speederen og kompressoren kæmper med at få luften blæst ud som den nu engang laver ved det antal omdr. den kører med på det givende tidspunkt

Når kompressoren sidder efter gasspjældet er det en "dårlige idé" at sætte intercooler da rørføringen bliver for lang at dette skulle giver problemmer ved lav gas.... men fordelen ved det er at man stort set ikke kan høre den.... og det kan politiet heller ikke

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Definér larm?

Er det øresønderivende larm, eller er det larm man kan vænne sig til?
Jeg spørger da jeg rimelig ofte kører lange ture, så hvis det siger den klassiske hyle lyd hele tiden, så bliver projektet droppet!

kan måske godt følge dig i det du skriver ang. kompressoren kæmper for at få luft hevet igennem, men kan du beskrive det lidt mere detaljeret.
Du har vel sikkert kompressor på, så fortæl fortæl...

anders.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Mads B 405 2.0 skrev:
Det vil give mere effekt at montere kompressoren før gasspjældet, da det gør det muligt at montere en intercooler. men til gengæld skal du høre på alt det LARM det giver hver gang du slipper speederen og kompressoren kæmper med at få luften blæst ud som den nu engang laver ved det antal omdr. den kører med på det givende tidspunkt

Ville en Recirkulerende Dump ventil ikke løbe det problen ???

Nyt Medlem
Brugeravatar

når jeg kigger mig rundt omkring, så står der flere forskellige kompressore jeg kan vælge.
Nogle siger SC16, andre siger SC14 - og nogle igen en SC12, men sådan som jeg har forstået det, så er SC12 for "lille" til min maskine, men faldt så over dette link???

http://www.vae.dk/index.php?id=124

Det ville jo gøre hele projektet MEGET billigere hvis jeg kunne "nøjedes" med sådan en bandit??
Nogle kloge folk i blandt os der kan hjælpe mig.
Skal siges at min 306GTi er tunet til ca. 200 heste i forvejen, på den goe gamle konventionelle måde...

anders.

Titel:
hej.
jeg har monteret kompressor uden magnet kombling inden gasspjældet. Med bov. Den larmere meget så alt over 10 km blev dropet så jeg over vejer at flytte gas spjædet.
mvh lars

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Den må vel larme igennem luftfilteret så.
Kan man ik løse dette på en anden måde?

anders?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time