Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jun 2025, 08:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Til transitfar ja det er jeg sikker på da der holdt en gammel transit i vejgrøften. :D :D :D

Det jeg ville ind på var ikke at hjulene kunne accelrere noget som helst op, Men at de kunne virke som 2 meget store svinghjul der kunne forlænge motorens omdrejnings fald, således at den var længere tid i det kritiske område, og ja jeg har hørt om målt transmission tab på rulle felt, men der kommer langt det største tab fra friktionen mellem ruller og dæk.

Transitfar 3 gange om ugen du burde have en kanin istedet for en lille pipfugl.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Jeg har skam haft en kanin, men han blev for udmattet. Piphans er bedre, da han er mere cool, og tøsebørnene SLET ikke er i stand til at vurdere, hvad der er under hjelmen på en sleeper...
Bortset derfra forstår jeg ikke helt, hvor du vil hen.
Du skriver, at du mistede grebet pga "glat føre" og derfor overdrejede din maskine.
Jeg skriver (mellem linierne) at der er sket en fejl (det er altså stadig kun et forsøg på en mulig forklaring) i dit motormanagement , som har fået motoren til at tænde fuldstændig af effektmæssigt, og at det er derfor hjulene slipper og maskinen overdrejer.
Der ER altså forskel på årsag og virkning.
Derfor spurgte jeg om, hvor meget du er sikker på "det glatte føre".
Hvis det vitterlig var glat, så har jeg ikke noget at komme med.
Men HVIS det MÅSKE ikke var glat, så tror jeg på, at der har været noget galt i din motorstyring, enten mekanisk eller elektronisk.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fredericia
så vidt jeg kan læse her, er der kun een person der mener at man kan dreje en motor over- selvom der er begrenser på!!
så fat det!!! der er INGEN energiudvikling når gnisten er væk- derfor INGEN omdr...

Mvh Lars

Titel:
Mester Medlem

MORTEN for satan, jeg kan igen ikke give dig ret når du påstår at langt det største friktions tab sker mellem dæk og ruller! vis dette er tilfældet er rullerne for små, dæktrykket for lavt eller lignende. man kan med en meget kraftig bil komme ud for at der må folk op på bilen, disse skal naturligvis blive der til man er færdig med at måle transmitionstab.(rullerne igen står stille) MVH. søren

Titel:
Mester Medlem

Ja... Den påstand vil jeg også mene er på RET dybt vand! Hvis der er mere tab i hjul/underlag end i transmission så er det da på en bil der kører GRULIG GRULIG stærkt og det her er fart vinden fra de meget brede dæk der ødelægger forholdet. Den fartvind vil man ikke kunne måle på et feldt jo. På så hurtige biler er hjulene jo regnet med ind i erodynamikken (sikkert stavet forkert).

Jeg har målt en saab til 50hk tab i transmission. Min egen mister ca 35hk... Det er jo på rullefeldt og jeg vil mene at måske 20% max af det tab kommer fra fiktionen mellem rullerne og hjulene... Og jeg tror faktisk 10% er mere realistisk.

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

Luffe skrev:
så vidt jeg kan læse her, er der kun een person der mener at man kan dreje en motor over- selvom der er begrenser på!!
så fat det!!! der er INGEN energiudvikling når gnisten er væk- derfor INGEN omdr...

Mvh Lars

Rolig nu lars... Henrik har ret i det han siger, men jeg tror dog ikke på at den meget korte uudnyttere effekt udvikling er nok.

v/h christian

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fredericia
det er meget teori uden ret mange egentlige fackts - for lige at vende tilbage til tråden, tror jeg stadigvæk ikke på at hvis man cutter tændningen total at motoren vil ta 1000 omdr. yderliger på!!! punktum.

gi mig gerne et velbegrundet svar her- hvis du er uegnig!
mvh Lars

Titel:
Mester Medlem

Næ... Det er jo også det jeg siger!

Der er for meget masse at slæbe på for at den kunne gøre det... Men Henrik har dog ret i en ting og det er at lige før tænding cuttet slåt til KAN den resikerer NETOP LIGE at have antændt en forbrænding og en anden forbrænding er måske også i gang... Og der med udvikler den nogle hk som ikke bliver lagt i bilens acceleration og hvor bliver de så af? TJa... Ud af udstødningen + roterer omdr. en anelse op over begrænseren, men ikke nok til et motorhaveri hvis nogle skulle spørge mig.

v/h christian

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time