Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 23:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Dækfræs stoppet
HAPS: 102 lov-overtrædelser - 70.000 i bødekassen

Af Emil Møller Svendsen I denne artikel:
Skidt og bras
Biler ikke legetøj

ODENSE: En god fangst, men et nedslående resultat.

Sådan lyder konklusionen oven på Odense Politis storstilede aktion mod byens dækfræsere lørdag aften.

For selv om politiets bødekasse blev 70.000 kroner tykkere, så ærgrer vicepolitikommisær Gert Clausen fra Odense Politis trafikafdeling sig over aktionen.

- 102 overtrædelser af færdselsloven er alt for mange. Det er noget nedslående, men vi kan ikke gøre andet at rykke ind på den her måde, siger Gert Clausen.

Skidt og bras

19 politibetjente og fire synsmænd fra Statens Bilinspektion ødelagde dækfræsernes sæsonstarts-fest ved Texaco-tanken på Næsbyvej lørdag aften.

Omkring 300 køretøjer havde samlet sig ved tanken, og flere end 1.000 tilskuere så på, imens dæk blev brændt af, og de potente biler kørte om kap i høj fart.

- De unge dækfræsere er ikke så bange for os betjente mere, men de bryder sig overhovedet ikke om synsmændene, forklarer Gert Clausen.

- Bilerne er jo tunet helt ekstremt og udstyret med alt muligt og umuligt skidt og bras, som ikke hører hjemme på vejene og ikke er tilladt ifølge loven.

Biler ikke legetøj

Bilinspektørerne nåede at klippe to sæt nummerplader og indkalde 23 biler til syn.

Oven i det blev to personer anholdt for spritkørsel, tre personer havde ikke noget kørekort, otte personer kørte for stærkt og tre personer kørte over for rødt. Plus det løse med manglende lygteføring, manglende sikkerhedsseler og andre mindre overtrædelser.

Sæsonen for dækfræs er så småt gået i gang igen med de lysere sommerafteners genkomst. Lørdagens aktion var den første i år, men ikke den sidste, lover Gert Clausen.

- Desværre har vi ikke 19 mand til rådighed hver weekend, men vi vil blive ved med at stresse de unge og slå hårdt ned med den her slags aktioner De er nødt til at fatte at deres biler ikke er legetøj, og at den offentlige vej ikke er en legeplads.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

**** hvor skulle de dog passe sig selv... er enige med dem om at vi skal gøre noget ud af det med sikkerheden men hvis de lorte komuner der er på fyn gad at hjælpe og gi os et stykke vej eller lukket område et eller andet sted ,så vi kan være i fred så kan panserne jo også passe deres arbejde og der mener jeg vold osv ..
Fik vi det så ville vi jo nok også gøre noget mere ved sikkerheden..

ja og nu er vejen ned til lossepladsen også blevet lukket

Hmm ja Gert clausen må sq være små dum når de tror at de kan stoppe os ..

men ja på lørdag er der ikke så meget politi. for det har de sku ikke råd til.
så kan vi jo køre igen.

ATT: Krumme de er sgu ligeglade, det er jo os der betaler for dem...

De skulle hellere se at få styr på de aber der render rundt ude i vollsmose og opfører sig som idioter!!!

att:King. Ja ja skyd bare på os.Har du aldrig ting positivt på os . Det er godt at i har os så kan i vende jeres problemer væk fra jer . Kriminalitet ,vold,alkoholmisbrug,narkotika, Er du klar over at vi er kun 5% a befolkning .Selfølgelig kører regeringens politik så hård i fjernsynet at det virker ligesom 50%.Men Men hver genemsnitli dansker er klar over hvorden ting hænger sammen..Og du sigger det er os der betaler for dem du sigger ikke om du arbejder eller sider hjemme og få bistandhjelp.Så hold op med dine holdninger på dene side den er ikke lavet at fremheve min eller din Danskhed .Det kan ikke tunes mere. Bruger ikke stæve kontrol men er uderst tilfres selv.

Hmmm jaa nydansker det er sikkert rigtigt ...
Men hvor mange danske skatte kroner får i ikke i hoved og røv kommer, er der en af jer til dk og får lov til at blive ja så ringer vi sku da bare lige hjem til resten af familien , også kommer de sku også her op og nasser penge ...
Nu er der jo ikke krig mere også kan i sq lige så godt rejse hjem igen .
Personligt har jeg været nødsat til at låse alt ja selv skralde spanden efter et af jeres centere er kommet til byen for de stjæler sq med arme og ben og høster kroner ind og jo flere unger jo flere penge. Jeg ville hellere hjælpe jer der hjemme hvor i nu kommer fra..

Att: Nydansker
Er du da en af dem der render rundt og skider på de danske love? Det lyder sgu som om du føler dig truffet.

Det jeg mente med den kommentar var, at jeg synes det for dårligt at politiet spilder deres tid på en flok unge mennesker der samles lørdag aften, når situationen i vollsmose er et lidt mere seriøst problem.

Jeg har ikke noget imod nydanskere der kan finde ud af opføre sig normalt, men når der står en flok unge knægte og kyler sten efter politiet eller overfalder alt og alle så bliver jeg sgu sur. Det er jo ikke dem der arbejder hver dag og betaler næsten 50% i skat...!

ja king har helt ret...! nu er det ikke et forum hvor man normalt diskutere disse emner, men hvis du (Nydansker) havde go samvigtighed så havde du ikk følt dig truffet....! nu skal det ikke lyde som om jeg er racist eller noget lign. jeg har squ ikk noget imod dig hvis du eller din familie havde problemer der hvor i kommer fra, så er det fint at i kan komme herop og få hjælp, men når i har fået den hjælp må i squ klare jer selv lige som de fleste andre danskere gør, så må i finde et arbejde eller begynde en uddannelse, det kan ikk være rigtigt at vores samfund skal belastes af nogle som vil ha det hele uden at røre en finger, og lige så snart de ikke for det som de vil ha så kæfter de op om menneskerettigheder og andet fis. gider man ikk lave noget så må man squ tage til takke med det man får og være glad for det, det er squ ikk alle steder man er så heldig, når man kommer til et nyt land så må man squ indordnesig under de forhold der er, hvis vi tog til mellemøsten eller der omkring og begynde at kæfte op som NOGLE indvandere gør så tror jeg squ ikk vi levede ret længe.... når det så er sagt så er jeg squ oz træt af de danskere som ikk gider at lave noget, for dem er der squ oz nogle stykker af...! hvids bare alle ville gøre den indsats de nu kunne så ville det squ gå meget bedre... Så var der ikk så mange udgifter til integration og bistan osv... så squ King og os andre ikk betale 50 % i skat og vi ku måske oz få mindre bilafgifter...! :-) det ville jo være rart nok, det kan vi vel blive enige om... eller hva??

Mvh
Allan

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time