Skru dit ekspansionsbeholderdæksel af (kold motor), start bilen og lad den blive varm, evt. med lidt "håndgas".
Hvis væskestanden i beholderen stiger, så har du et problem.
Hold øje med, at dine 2 kølerventilatormotorer starter, som de skal.
Den ene går godt nok i gang, den anden får man aldrig startet, det er helt normalt.
De to ventilatormotorer har tendens til at hænge, det kontrollerer du lige allerførst. Med bilens nøgler i baglommen tager du ved ventilatorvingerne og drejer dem, de SKAL gå 99,8% frit og selv rotere. (Det her kræver lidt fornemmelse, smut evt. ud til ophuggeren og drej på alle dem som han har...) Kontroller evt sikring nr. 30. Hvis den er sprunget, skal du sandsynligvis (99%) have 1 eller 2 nye ventilatorer...
Hvis ventilatormotoren ikke er i orden, bliver motoren jo for varm, og så bliver dit topstykke skævt, og så stiger vandstanden i ekspansionbeholderen, og så skal du af med en masse penge...
Dette er den ene af 2 kendte svagheder ved DOHC-motoren.
Den anden svagpisseregenskab er, at topstykket skal smides væk, fordi det er blevet utæt.

.