Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 12:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2004, 14:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Tørnos levere benzin ved at lukke 50psi ind i vacumslangen til benzregulatoren. For at alt trykke ikke bare lukkes ned i manifoldet sætter man et t.stykke med en dysse i på. Ved at skifte denne dysse (Vi snakker virkelig svært, man skal have ALLE slags dysser) kan man hæve sænke benz trykket. IKKE nogen med at rode med Benzslangerne!!!!!!!

Hvis vacummet er taget fra ét af rørene i manifoldet skal man ændre det, da der vil komme gas igennem der (ikke meget men nok til at give et stempel dødstødet)

Og lige en reminder til folk der har problemer med systemet. HUSK AT VENDE T-STYKKET RIGTIGT!!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Senest rettet af nmb1022 04 feb 2004, 14:19, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2004, 14:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Ander> Jeg kører med det selv og det indstilles ved at hæve/sænke benzintrykket ved hjælp af dyssen i t-stykket

Gæst> Hvis du kun har 0.8 bar ved fuld belastning ville jeg nok montere seperat pumpe (evt med lille tank, masser af oktan) da forstøvningen er ELENDIG med så lavt tryk. Men mener vist nok at at skalaen for vådnos går helt der ned omkring, så det er muligt (hvis jeg altså husker rigtigt)

Var lige inde og kigge og den løber helt ned til 4 psi (ca 0.3bar benztryk)

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2004, 15:06 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2004, 20:29
Indlæg: 54
hej nu kan et sæt nos dyser på 8 stk jo købes for ca 120 kr i usa, og hvis man så skal have en 16-32 stykker, så er det ski da ikke så dyrt igen. de koster jo heller ikke noget at send i forhold til så mange andre ting da de kan være i et stort brev. mener at luft post er ca 60-100 kr for omkring 1 kg

Mvh
Lars Ringsted


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2004, 15:18 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 26 aug 2003, 10:35
Indlæg: 63
husk at der kommer ekstra afgifter og moms på, når der handles uden for eu :-(


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2004, 15:20 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2004, 20:29
Indlæg: 54
ikke hvis værdien er tilpas lille, omkring de 40 USD, du kan jo bare få ham som sender det til dig til at skrive gave og værdi 20 USD på pakken, så går den lige igennem


Mvh
Lars Ringsted


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2004, 16:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Du skal have et komplet sæt inkl de allerstørste dysser. Der findes alligevel en del. Man kan selvfølgelig springe nogen over, men så er det selvfølgelig dem man ska bruge. Hvis man køber dem herhjemme i autobremsen r de vist pænt dyre, 40kr mener jeg.

Det skal siges at jeg ikke anbefaler autobremsen til noget som helst med NOS at gøre. Hvis det endelig skulle ske at man skal bruge et råd fra dem, så snak med Rene (og sørg for at han har tid) ellers kan det blive farligt.

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2004, 19:45 
Okay nu er jeg blevet utrolig forviret om hvad jeg skal vælge????

Kan man selv få tør nos til at køre????

jeg skal jo maks bruge det til 80HK
jeg har tænkt mig at købe en seperat benzin pumpe men sætte den på samme slange det er den fra NOS den pumper med 5 bar.. så kender vi jo også benzin trykket og er derfor fri for at måle !!!

Men sagen er stadig den HVAD SKAL JEG VÆLGE


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2004, 19:46 
Og er der nogen der kender en siden hvor jeg kan se hvordan man installere tør nos


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2004, 20:03 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2004, 20:29
Indlæg: 54
hej prøv

http://www.geocities.com/MotorCity/Spee ... 8/nos.html
eller søg under "dry nos installation på google

jeg skulle mene at et tør nos anlæg kan laves om til et vådt nos anlæg hvis man køber en extra soloneid.

Mvh
Lars Ringsted


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2004, 20:10 
Okay det vil sige at man kan lave sit tør nos anlæg om til våd nos????

skal man ikke også have relæ og alt det andet eller ???

og findes der også et skema til de dyser man bruger til tør nos???


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team