Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 11:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 dec 2003, 19:16 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 54
Geografisk sted: Sydsjælland
Jeg har lige købt mig en Roots sc12, men hvad #¤%¤ er ind og hvad er ud på sådan en svend?

Og hvad med oliepinden, skal den ikke helst vende opad så man kan få fat i den? (har set nogle, hvor den en monteret på hovedet).

Sidst men ikke mindst, der sidder 2 "udluftnings-slanger" på den, hvor skal de lige hen :?:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Roots SC12
Indlæg: 22 dec 2003, 20:49 
Hej.


Roots SC12. Jeg mener bestemt at kunne huske at det er den Toyotaerne kører med , altså de 160hk. corollaer.

Den Toyota motor hedder 4A GZE, og jeg har engang været inde og lede efter data over den Roots SC12.

Jeg kan ikke huske det i hovedet, men jeg søgte på 4A GZE, og fandt flere hjemmesider der havde data og forklaringer på Sc12 kompressoren.

Så Det ville være mit råd.

God Jul :wink:

Mvh. Thomas


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2004, 15:33 
det kommer jo så helt an på hvilken bil du monterer det på.
På min Golf 3 monterede jeg den med oliepinden opad og der blev tryksiden også opad. hvis du forstår hvad jeg mener :lol:

Mht. til oliepinden så har jeg hørt det skulle være ligegyldigt om den sidder på hovedet eller ej, bare der er olie nok på kompressoren


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2004, 15:33 
det kommer jo så helt an på hvilken bil du monterer det på.
På min Golf 3 monterede jeg den med oliepinden opad og der blev tryksiden også opad. hvis du forstår hvad jeg mener :lol:

Mht. til oliepinden så har jeg hørt det skulle være ligegyldigt om den sidder på hovedet eller ej, bare der er olie nok på kompressoren


Top
  
 
 Titel: sc 12...
Indlæg: 02 feb 2004, 22:19 
Den side med olie pinden er på 4agze`rne tryk siden, ved ikke om den kan tåle at køre modsat, men ved det er alfa og omege at kompressoren skal sidde lige , dvs, olie pinden lidt skæv(hvis du skal regne med olie pinden... ):D


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team