Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 11:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Jeg har lige købt mig en Roots sc12, men hvad #¤%¤ er ind og hvad er ud på sådan en svend?

Og hvad med oliepinden, skal den ikke helst vende opad så man kan få fat i den? (har set nogle, hvor den en monteret på hovedet).

Sidst men ikke mindst, der sidder 2 "udluftnings-slanger" på den, hvor skal de lige hen :?:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Roots SC12
Hej.

Roots SC12. Jeg mener bestemt at kunne huske at det er den Toyotaerne kører med , altså de 160hk. corollaer.

Den Toyota motor hedder 4A GZE, og jeg har engang været inde og lede efter data over den Roots SC12.

Jeg kan ikke huske det i hovedet, men jeg søgte på 4A GZE, og fandt flere hjemmesider der havde data og forklaringer på Sc12 kompressoren.

Så Det ville være mit råd.

God Jul :wink:

Mvh. Thomas

Titel:
det kommer jo så helt an på hvilken bil du monterer det på.
På min Golf 3 monterede jeg den med oliepinden opad og der blev tryksiden også opad. hvis du forstår hvad jeg mener :lol:

Mht. til oliepinden så har jeg hørt det skulle være ligegyldigt om den sidder på hovedet eller ej, bare der er olie nok på kompressoren

Titel:
det kommer jo så helt an på hvilken bil du monterer det på.
På min Golf 3 monterede jeg den med oliepinden opad og der blev tryksiden også opad. hvis du forstår hvad jeg mener :lol:

Mht. til oliepinden så har jeg hørt det skulle være ligegyldigt om den sidder på hovedet eller ej, bare der er olie nok på kompressoren

Titel: sc 12...
Den side med olie pinden er på 4agze`rne tryk siden, ved ikke om den kan tåle at køre modsat, men ved det er alfa og omege at kompressoren skal sidde lige , dvs, olie pinden lidt skæv(hvis du skal regne med olie pinden... ):D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time