Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Har et f****** problem med en saab 9000 2.3 91 der er ikke nogen strøm når man måler over sikringsstikket (sikring fjernet) for benzinpumpen med tænding på. Jeg har prøvet at bytte rundt på pumperelæ og relæet til køler blæseren da de var ens men uden held. Nogen der har erfaringer.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Hej Jens.
Spørg på www.saabklubdanmark.dk i forummet. Der vil du få svar inden længe...
Ellers opret dig som bruger på www.stcs.nu Derinde går der 5 sek og du har et svar... Skriv på engelsk, så er der ingen der misforstår noget! Der gør jeg og har fået masser af hjælp og råd... De ved virkelig hvad de laver de svenskere...
Er det en 2,3 turbo du har???

Mester Medlem
Brugeravatar

Det er en anmindelig 4 dørs sedan. Har du nogle gode ideer til hvordan man får vippet den nederste del af bagsædet op så man kan komme ned og se til benzinpumpen.

Dvs. du ikke kan starte bilen overhovedet?
Hvis det er det der er tilfældet, så tjek om der ikke sidder et stort multistik under enten handskerummet eller under instrumentbordet. På min 900 t 8v sidder der nemlig et sådan stik. Bilen gik ud en dag, og da den typisk smadrer sikringen til benzin-pumpen, troede jeg det var det der var galt... Men det viste sig, at det var stikket under handskerummet der har hoppet halvejs ud... Stik hånden op under beklædningen nedefra, og mærk dig frem om der er et par stik der eller noget...
Grunden til, jeg ikke ved hvilken side det sidder i i din eller om der overhovedet er et stik, er, først og fremmest er det en 9000 i modsætning til min 900. Dernæst er min højre-styret, hvorfor jeg ikke ved om stikket sidder i venstre side af bilen på alle modeller, eller om det er specielt for min da den er hentet fra England. Til sidst er der 9 års forskel på de to biler, og der er nok sket en udvikling i din bil, i modsætning til min... :)
Håber du kan bruge det til noget.
Hvis ikke, så ring til Lauge i Kibæk, han ved ALT om saab, og kan med 99% sikkerhed give dig klar besked på, hvad der er i vejen. Hans nummer er: 9719 6266. De har et værksted, så det er ikke "bare" en privat-mand du ringer til:)
Saab-hilsen,
Daniel

Pumpen skal ikke køre før der er tændingsimpulser fra hall sensoren.

Mester Medlem
Brugeravatar

Den gnister fint har haft tændblokken oppe med tændrør og et kabel til stel

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time