Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jun 2025, 21:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Jeg er pisse træt at ligge bag en eller anden muffe der ikke har den optimale opsætning af dæk på sin bil, DVS. halvsidte sommerdæk i vnterhalvåret.
jeg syntes det skulde være et krav med vinterdæk i vinterhalvåret, Som det er i hvores nordiske broderlande.

Fra en der kom 15 min for sent på arbejde pgaf div "idioter" der ikke kunne kørar hurtigere end 40 km/t pgaf forkert dækmontering :evil: :evil: :evil: :evil:

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
HØRT!!!!!! :twisted: :evil:

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Horsens
Er helt enig....

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Lyder som om du skulle have startet ud noget tidligere hjemmefra.

Vinterdæk er sgu ikke nogen undskyldning for at kunne køre som man plejer, når der ligger sne og is på vejen.

Man møder jo utallige hjerne-amputerede ude på vejene, der tror at fordi de har 'verdens bedste' vinterdæk monteret, så kan de tillade sig at fræse afsted m. 100km/t når vejene er dækket af sammenkørt sne. Er du en af dem ?

DEN HOLDER IKKE !!!

/Nolan

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: K.B.H
er vinterdæk ikke spild af penge her i landet de 3 dage om året der ligger sne på vejen kan man jo bare lade bilen stå

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
acidstorm skrev:
er vinterdæk ikke spild af penge her i landet de 3 dage om året der ligger sne på vejen kan man jo bare lade bilen stå

hmm jo hvis man bare lader bilen stå de dage hvor der er sne så er vinterdæk bare spild af penge. SBI og FDM har lavet en test der konkludere det.

https://www.bilsyn.dk/aut/public/nyheder/2003/2003nov25_daek.htm

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Man skal jo køre efter forhold.
Jeg var lige ved at blive kørt ned af et fjols som kører på vinter dæk (ved det for har selv sat dem på ) for han troede man kunne køre stærkere nåe man har ordenlige dæk på og ups så endte han sku i min side af vejen. og hans svar på det " Troede ikke det var så glat" men ups 5 cm hård sne-is lag ...
En anden kørte i grøften lige uden for vores hus kørte også med hovedet under armen forde de vinter dæk gir en falsk trykhed.
Jeg kører selv på 205-50-15 sommer/regnvejrs dæk og ja kører man bare ordenligt er problemet ikke så stort, har aldrig ejet et set vinter dæk og 7-9-13 har jeg ikke kørt galt ...
Er selv nord mand fra bergen i norge og selv der oppe kørte vi på fjeldet og skulle stå på ski også uden vinter dæk..
Det jeg vil fram til er at man skal køre med respekt for føre..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Da jeg bor ude på landet og skal på arbrjde hver dag er vinterdæk en nødvendig ud gift for mig, beregnede den doppelte køretid den morgen hvor der lå ca 2 cm sne, dvs. en time istedet for 1/2 t.
Under denne køretur med våde spor ikke sneglatte, ud af lige landevej kom trafikken op på en tophastighed på 40 km/t, det skal dertil bemærkes at der var mange der holdt en uforsvarlig kort afstand til den forankørende.

Har pt haft 2 uheld om sommeren i de 18 år jeg har haft kørekort.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
synes som regel det er VOLVOER der sinker trafikken på motorvejen! var der ikke også noget med politiet fik forbud mod at købe flere i sin tid? PGA. manglende motorkraft og mange skader der ikke kunne forklares??

Titel:
du er da en nar :twisted:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time