Slibning af knast

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Rune

Slibning af knast

#1 Indlæg af Rune »

Hey derude... har en Daihatsu Charade 1,3efi med en 1,6i applause motor, vil gerne have hivet lidt flere heste ud af den, er der nogen der har erfaring med slbning af knast. Der er ikke plads til at få en i med et højere løft pga. aftanden mellem stempel og ventiler.
Er der noget at hente?
Der er en der har fået gjort det ved hans samme bil og motor og fået den rullet bagefter (123,4 hk) på hjulene det er mellem 10-20 hk mere kan det passe?
Kan man med fordel skifte fjedre samtidig hvis de er ved at være blevet lidt trætte, motoren har gået 140.000
På forhånd tak
VH
Rune
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Har selv haft meget dårlige erfaringer med opslebne knaster holdt maks. 20.000 km, har senere læst at en sleben standart knast med andre åbningstider og højere løft ikke er en god ide, da der kan komme nogle sindsyge ventil accelrationshastigheder der gør at ventilen hopper på knastaksen.

Udskiftning af ventilfjedre er altid en god ide.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar